• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date Facelift "Tropic-Mocca" Sammanfattning och bättre bilder

Totte

Panerai
Det hela tog sin början en kulen novemberkväll. Min dunkla vrå lystes plötsligt upp. Jag såg ljuset. Ur min dammiga 13-tumsskärm framträdde, som i ett skimmer leben 's undersköna Day-Date. Där och då visste jag att min 18038 skulle genomgå en metamorfos.

Sagt och gjort. En liten trevande Face-lift-tråd drogs igång och jakten på Tavlan kunde börja. Efter en vecka eller två snubblade jag över en begagnad tavla hos en tysk vintagedelssäljare. Han beskrev den som "Brown/Black" och efter lite mail'ande och velande slog jag till.

Att hitta ett passande croco-band blev nästa steg i transformationsprocessen. Rios gjorde valet lätt för mig. Ett fullcut-band döpt till "President". Som handen i handsken; En president ersätter en annan.

Jag ville vara inspirationskällan trogen och valde därför att byta till vita dag -och datumskivor. Och när man ändå kunde välja, föll det sig helt naturligt att köra svenska diton. Så när det drog ihop sig till Skåne-GTG passade jag på att lägga en beställning hos Bergströms. När jag ändå var i farten bad jag dem även ta hem ett 18k spänne.
Det tog lite tid för delarna att landa. Men i början på veckan fick jag det efterlängtade samtalet från Bergströms och i torsdags hämtade jag ut min baby.
Vad kan jag saga, Love at first sight :)

Grabbarna på Bergstörms berättade även att tavlan ursprungligen varit svart, men att den över tid bleknat/mattats och antagit denna bruna ton. Prisa gud för att kvaliteten på lacken var sämre förr. Så här med döper jag dig, min kära, till "Day-Date Tropic-Mocca" :)

Här kommer lite bättre bilder som dessutom inte laddats upp via Tapatalk.
R519hss.jpg


xlLLRAk.jpg


EOvjYWr.jpg


gIiQkYS.jpg


P70y8p5.jpg


pCfihqm.jpg


lLRAhFe.jpg


Tack för titten!
 

paradis

Audemars
Elegant , ock mycket vacker kombination.....det är dom små detaljer som gör det så otroligt vackert. Grattis Totte......;)
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gah, trådar som denna som förstör.. Mina tankar på 1803 var som bortblåsta... Tack!

Mycket vackert!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Det där blev mycket bra! En smaklig förädling helt enkelt. Förstår om du känner dig nöjd.

Och i den kombinationen så funkar den till mycket. Väcker allt lite habegär, måste jag erkänna.

Bra jobbat!

Mvh A
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Inte så konstigt att jag gillar den... Har ju kommit halvvägs med min (band och lås på G).
Sjukt fin blev den!!
 
Topp