• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day date, hjälp mig!

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Hej alla på KS!
Detta är en vädjan från en deprimerad människa. Det hela började för två månader sedan. Jag var glad och upprymd efter att jag sålde min 5513.
Nu skall jag ha en feting i guld och på länk, tänkte jag.
Jag slängde ut en annons på K&S, en dressare i guld. Jag tänkte att en DD skulle vara nice att ha, men även någon annan fin klocka kan funka.
Fick några förslag men inget som var exakt det jag letade efter.
Jag letar över hela cyberspace, Google, VRM och rolexforum.com, wus, hqmilton, etc. Hittar inget som passar :'(
Tiden har gått och för varje dag blir världen lite mörkare... Jag börjar till och med gå i tankarna att sälja av mina klockor och börja samla på frimärken istället... Eller börja knyppla.

Snälla KS, hjälp mig!
En DD på länk med schysst tavla sökes.
Ge mig tips!

/En ledsen pojk från Göteborg
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Gillar tyvärr inte bark, annars skulle den vara klockren.

Har någon sett klockan på Kaplans? Hur är boetten och länken på den?
 

Ryttaren

Rolex
Strunta i vilken tavla som sitter i och köp din favorittavla i efterhand. Utbudet blir ju bra mycket bättre då. Ny tavla med byte är ju inte så farligt dyrt i sammanhanget.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Strunta i vilken tavla som sitter i och köp din favorittavla i efterhand. Utbudet blir ju bra mycket bättre då. Ny tavla med byte är ju inte så farligt dyrt i sammanhanget.
Så du menar att det är bara att traska in till en AD och välja vilken tavla man vill? Gäller det 1803, 18038 och 18238?
Vad kan det landa på i runda tal?
 

Ryttaren

Rolex
Så du menar att det är bara att traska in till en AD och välja vilken tavla man vill? Gäller det 1803, 18038 och 18238?
Vad kan det landa på i runda tal?

Jag är inte alls expert på DD så nån får rätta mig om jag har fel. T.ex alla tavlor som är till 5 siffriga ref är väl utbytbara. Har sett priser på mellan 3-4.000 ink byte. Säkert många här som gjort och kan bidra med info.
 
Topp