• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Håller med @StarMan
16906245_764364547063604_436625284389666816_n.jpg

Den är äcklig (-t bra)!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Kollade detta när jag var förbi hos AD. @marlun @vaniljglass @Aurum
Halvlänkarna heter extension link XL. Finns såklart en uppsjö av länkvariationer till DD genom åren men kollade gulguldslänkar till 1803, 18238 och 118238 och extension link XL fanns att beställa till alla. Ser ut enligt nedan till 6 siffrig ref.
IMG_2814.JPG

Lite sent men länkbitar från sexsiffrig ref. passar inte på femsiffriga ref. utan modifiering (uppborrning av skruvhålet).
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Lite fler bilder på 18206.

zSnjRZb.jpg


Presidentlänken.
PSDnAJg.jpg


Importmärke/gravering i mitten på boettlocket när klockan skulle in i Frankrike under 90-talet.
UozascI.jpg

Fantastiskt häftig klocka! Föredömligt skick dessutom - riktigt fin, och kul med export-/import-märkningen.

Du som haft gulguldare (och rosé-klockor) - känns denna mer rätt?
 
Tidigare bara haft större klockor och när jag testade 36mm första gången så var den på tok för liten... Testade en igen i helgen och blev störtkär, blir nog en dd alternativt dj vad nu budgeten tillåter inom några månader.
 

card

Panerai
2-Faktor
Fantastiskt häftig klocka! Föredömligt skick dessutom - riktigt fin, och kul med export-/import-märkningen.

Du som haft gulguldare (och rosé-klockor) - känns denna mer rätt?
Man tackar!

Gult och rosa guld är alltid trevligt men det är absolut en härlig känsla med platina tycker jag.. Eller så är det bara för att det bara för att jag är nykär. Känns nog mer rätt för mig just nu :)
 
Topp