• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

marlun

Rolex
Har förmycket stål i lådan och behövde få in lite guld som komplement. Länk eller inte länk i guld har fått mig att vela men det är klart man ska gå all in! Nästa sak var tavla. Har egentligen inte varit attraherad av diamanter på tavlan men man blir ju skadad av att hänga på forumet och DD är ju en fantastisk dinka med stenar på. Men jag ville ju från början köpa DD då jag sett alla med den magiska kombin med grön tavla! Vad göra? Bara att börja med stenar.




Men så var det dethär med grönt... Bara att testa.







Vad säger ni? Vilken tavla ska sitta i under sommaren?
Grym klocka! Klart du ska ha den silvriga diatavlan. Mycket snyggare :)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Har förmycket stål i lådan och behövde få in lite guld som komplement. Länk eller inte länk i guld har fått mig att vela men det är klart man ska gå all in! Nästa sak var tavla. Har egentligen inte varit attraherad av diamanter på tavlan men man blir ju skadad av att hänga på forumet och DD är ju en fantastisk dinka med stenar på. Men jag ville ju från början köpa DD då jag sett alla med den magiska kombin med grön tavla! Vad göra? Bara att börja med stenar.




Men så var det dethär med grönt... Bara att testa.







Vad säger ni? Vilken tavla ska sitta i under sommaren?

Den gröna är ju svinbra!
NB jag är part i målet.
IMG_0334.JPG
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Har förmycket stål i lådan och behövde få in lite guld som komplement. Länk eller inte länk i guld har fått mig att vela men det är klart man ska gå all in! Nästa sak var tavla. Har egentligen inte varit attraherad av diamanter på tavlan men man blir ju skadad av att hänga på forumet och DD är ju en fantastisk dinka med stenar på. Men jag ville ju från början köpa DD då jag sett alla med den magiska kombin med grön tavla! Vad göra? Bara att börja med stenar.




Men så var det dethär med grönt... Bara att testa.







Vad säger ni? Vilken tavla ska sitta i under sommaren?

Jag tycker att du behåller den gröna och säljer mig den andra
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Skämt åsido! Den gröna gör sig bra till guld men stenar känns lite roligare och ovanligare, iallafall i KS-samanhang :)
 

marlun

Rolex
Vad är höjden på de olika referenserna? någon som vet?
Samtliga referenser är runt 12mm höga. Designen på caset gör att de upplevs tunnare i mitt tycke. Jag har för mig att 18038 är något tjockare än 18238 (senare ref med dubbel quick-set) och att 118238 är ännu lite tunnare. 1803 bör vara något tjockare på pappret eftersom plexiglaset bygger lite på höjden.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Samtliga referenser är runt 12mm höga. Designen på caset gör att de upplevs tunnare i mitt tycke. Jag har för mig att 18038 är något tjockare än 18238 (senare ref med dubbel quick-set) och att 118238 är ännu lite tunnare. 1803 bör vara något tjockare på pappret eftersom plexiglaset bygger lite på höjden.
Tack :)
Hade en 1803 för nått år sedan. Minns att jag tyckte den var lite för hög, men kom inte ihåg vad jag mätte den till.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Med rätt glas? Den är ju inte speciellt tjock...
Japp. Det som satt på var var lite högre än det som dom satte på efter servicen.

Min fundering är ifall jag d ka ha en DD igen eller nåt tunnare. Därav min fråga, minns inte höjden och vill ha en höjd att jämföra mot.

Vet du någon schysst guldklocka runt 10mm på länk? Runt 37mm
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Japp. Det som satt på var var lite högre än det som dom satte på efter servicen.

Min fundering är ifall jag d ka ha en DD igen eller nåt tunnare. Därav min fråga, minns inte höjden och vill ha en höjd att jämföra mot.

Vet du någon schysst guldklocka runt 10mm på länk? Runt 37mm
Inte på rak arm, men finns inte många automatiska. Guldlänk?
 

marlun

Rolex
Går onyx att beställa från AD? Har sett begagnade onyxtavlor till salu på olika forum men vederbörande visare verkar sällan medfölja
 
Senast ändrad:
Topp