• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daytona 116520 eller SubC TT 116613LB

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Tja

Har en GMT-C dvs. 116710LN som jag gillar grymt mycket, och tanken var att den skulle bli den enda... Men nu är suget efter en ny Rolex stor, och pengarna på banken ligger å dammar och skriker efter att få flyga iväg.
Jag har tittat å provat på Daytona stål med svart tavla 116520 och en SubC 116613LB G/S. Ska vara nytt från en AD (Troligtvis Rob Engström).

Först tyckte jag att 116613LB var ful, men efter en tid, är den faktiskt skitsnygg.
Daytonan var magisk den med..

Vad hade ni valt och varför?

Ta gärna hänsyn till att jag har en GMT-C, och den ska vara kvar, punkt!
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Tja

Har en GMT-C dvs. 116710LN som jag gillar grymt mycket, och tanken var att den skulle bli den enda... Men nu är suget efter en ny Rolex stor, och pengarna på banken ligger å dammar och skriker efter att få flyga iväg.
Jag har tittat å provat på Daytona stål med svart tavla 116520 och en SubC 116613LB G/S. Ska vara nytt från en AD (Troligtvis Rob Engström).

Först tyckte jag att 116613LB var ful, men efter en tid, är den faktiskt skitsnygg.
Daytonan var magisk den med..

Vad hade ni valt och varför?

Ta gärna hänsyn till att jag har en GMT-C, och den ska vara kvar, punkt!



Jag hade kört på suben i det här fallet. Är egentligen inte speciellt förtjust i halvguld men på denna gör det sig.
Daytona hade jag valt att backa på nyköp och valt en 16520 istället. Tycker den något äldre daytonan med lite patina blir väldigt snygg. Varning, om du inte har något i guld idag finns det en risk att du får mersmak...
 

DrDre

Patek
Jag skulle valt Daytonan. Många gillar ju tidigare Daytonas, men för mig är det först nu, med den sexsiffriga referensen, den riktigt hittat hem till övriga familjen igen. Nu har den ett robust automatverk och tillverkas av Rolex, precis som en Rolex "ska ha". Misstänker också att andrahandsvärdet är lite bättre än GMT'ns, om det nu är av någon betydelse.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Med hänsyn till att GMT-C:n ska behållas skulle mitt val fallit på Daytonan.. Denna tillsammans med GMT:n ger en ökad bredd jämfört med en GMT och Sub tillsammans, trots guldinslaget..
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jag hade kört på suben i det här fallet. Är egentligen inte speciellt förtjust i halvguld men på denna gör det sig.
Daytona hade jag valt att backa på nyköp och valt en 16520 istället. Tycker den något äldre daytonan med lite patina blir väldigt snygg. Varning, om du inte har något i guld idag finns det en risk att du får mersmak...

Kan hålla med om att 16520 har lite snyggare tavla, men inte lika stor skillnad i svart om man jämför med vit.
Har inte sett en vit IRL dock..
Anledningen till sexsiffriga är den nya länken, och lite bättre urverk.

Rädslan för halvguld är att man tröttnar på den fort, och vill ha helguld istället. Det verkar så här på forumet :)
 
Jag skulle tagit Daytona med tanke på din GMT. Daytonan skiljer en del i upplevd storlek och bygger mindre på höjden så en annan känsla på armen helt enkelt. Jag tycker även att Daytona funkar rätt fint på läder om man vill få den lite mer "dressad".
 

BME

Cartier
Sub blå sunburst hade jag valt alla dagar i veckan!
Inget fan av nyare daytona, du har en klocka med svart tavla varför inte liva upp det lite med en schysst blå som variation!?
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Är det inte en risk att det blir "för lika" mellan GMTC och Daytona pga samma länk och svart tavla?
Den vita tavlan har jag lite svårt för. Isåfall skulle en 16520 vara bättre.
Samtidigt kan det bli "för mycket" med Subben, det är ju lite kaxigt med halvguld och man kan tro att man är ute och skryter. Dessutom känns som det är mer begränsat med Subben, dvs. passar inte till vad som helst.. Å andra sidan kan det vara kul att ha en som passar ibland..

Fan vad svårt det är..


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

jabla

Sarlacc
Är det inte en risk att det blir "för lika" mellan GMTC och Daytona pga samma länk och svart tavla?
Den vita tavlan har jag lite svårt för. Isåfall skulle en 16520 vara bättre.
Samtidigt kan det bli "för mycket" med Subben, det är ju lite kaxigt med halvguld och man kan tro att man är ute och skryter. Dessutom känns som det är mer begränsat med Subben, dvs. passar inte till vad som helst.. Å andra sidan kan det vara kul att ha en som passar ibland..

Fan vad svårt det är..


Skickas från min iPad via Tapatalk

Rubber B på den ena. :)
 

jabla

Sarlacc
Här är min på sommargummi.

Daytona_orange.jpg
 

Ryttaren

Rolex
Nyare Daytona lockar inte mig, däremot blev jag riktigt överraskad över hur läcker SubC med nya blå sunbursttavlan såg ut live. Inte för alla lägen kanske, men det är ju därför du har din GMT som bra komplement.
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Som komplement till vad du har idag så hade jag tagit Daytonan. Bra val med svart tavla - mkt snyggare n vit om du frågar mig..!
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Som komplement till vad du har idag så hade jag tagit Daytonan. Bra val med svart tavla - mkt snyggare n vit om du frågar mig..!

Om det ska vara vit, då måste det vara en 16520. Klart snyggare.
Dock måste jag söka begagnat då.. Har tänkt mig en helt ny.

Bifogar en bild på vita tavlor

5efc1edda6410d55281a81324679cf21.jpg



Skickas från min iPad via Tapatalk
 
Topp