• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daytona 116520

Mauritz

Rolex
Vad är egentligen ett rimligt pris för en Daytona 116520 -12 i fint skick, ser riktiga fantasipriser sen om de blir sålda är en annan sak.
Har fått osunda tankar att eventuellt göra mig av med min till förmån för 116515 alt. sub/gmt i guld.
Varje gång dessa tankar kommer upp och jag tar fram Daytonan så väcks tvivlet, gör jag rätt nu och klockan läggs tillbaka i facket.
F-N vad man velar blir så trött på mig själv, någon som känner på samma sätt?.

33.JPG
 

Mauritz

Rolex
Är det verkligen nödvändigt att vi skapar nya trådar för precis varje undran? Vi har ju redan två utmärkta trådar där denna undran passar. :)

1. vad är ett rimligt pris för
https://klocksnack.se/threads/vad-är-ett-rimligt-pris-för.26910/page-116

2. officiella Daytona tråden
https://klocksnack.se/threads/den-officiella-daytona-tråden.59146/page-11
Tanken slog mig faktiskt inte att kolla först skrev lite i affekt :). Hjärna slutar fungera vid osunda tankar.
Tack för info och som svar på din fråga Nej det är inte nödvändigt.
 
Vad är egentligen ett rimligt pris för en Daytona 116520 -12 i fint skick, ser riktiga fantasipriser sen om de blir sålda är en annan sak.
Har fått osunda tankar att eventuellt göra mig av med min till förmån för 116515 alt. sub/gmt i guld.
Varje gång dessa tankar kommer upp och jag tar fram Daytonan så väcks tvivlet, gör jag rätt nu och klockan läggs tillbaka i facket.
F-N vad man velar blir så trött på mig själv, någon som känner på samma sätt?.

33.JPG
Tror definitivt inte det är en omöjlighet att lyfta "fantasipriser" på din 116520. Vi agerade mellanhand åt en återkommande kund hos oss då hen inte ville göra upp affären med köparen själv, detta var cirka 1,5 månad sedan och säljaren lyckades få ut 118 000 SEK. Dock var den här modellen i absolut MINT condition från 2013 och mycket bakomliggande till dessa priser är ju framförallt nylanseringen med keramisk ring (116500LN) och upphörandet av den befintliga (116520) som möjliggör detta. Är inte pengar en avgörande faktor huruvida du skall sälja den eller ej tycker jag gott du kan behålla den i ditt bankfack. Otroligt vacker modell som i min mening alltid kommer vara lika aktuell oavsett om det är 2017 eller 2030.

Med vänlig hälsning
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tror definitivt inte det är en omöjlighet att lyfta "fantasipriser" på din 116520. Vi agerade mellanhand åt en återkommande kund hos oss då hen inte ville göra upp affären med köparen själv, detta var cirka 1,5 månad sedan och säljaren lyckades få ut 118 000 SEK. Dock var den här modellen i absolut MINT condition från 2013 och mycket bakomliggande till dessa priser är ju framförallt nylanseringen med keramisk ring (116500LN) och upphörandet av den befintliga (116520) som möjliggör detta. Är inte pengar en avgörande faktor huruvida du skall sälja den eller ej tycker jag gott du kan behålla den i ditt bankfack. Otroligt vacker modell som i min mening alltid kommer vara lika aktuell oavsett om det är 2017 eller 2030.

Med vänlig hälsning
118k för en 116520 från 2013? Någon borde skämmas i det sammanhanget. :)
 

Mauritz

Rolex
Tror definitivt inte det är en omöjlighet att lyfta "fantasipriser" på din 116520. Vi agerade mellanhand åt en återkommande kund hos oss då hen inte ville göra upp affären med köparen själv, detta var cirka 1,5 månad sedan och säljaren lyckades få ut 118 000 SEK. Dock var den här modellen i absolut MINT condition från 2013 och mycket bakomliggande till dessa priser är ju framförallt nylanseringen med keramisk ring (116500LN) och upphörandet av den befintliga (116520) som möjliggör detta. Är inte pengar en avgörande faktor huruvida du skall sälja den eller ej tycker jag gott du kan behålla den i ditt bankfack. Otroligt vacker modell som i min mening alltid kommer vara lika aktuell oavsett om det är 2017 eller 2030.

Med vänlig hälsning
Det är priser av denna dignitet jag menar, grym prisutveckling. Håller med att det är en fin modell så den får nog stanna ett tag till om det inte dyker upp en "chocklad" som tippar mig över kanten. Sen en liten bild på det.
Mvh
Peter
IMG_1712.JPG
 
Topp