• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daytona och skruvad krona?

Oddset

Cartier
Såg ett avsnitt av Hodinkees program där de pratar klockor. Artisten hade en vintage rolex daytona med skruvad krona. På vilken modell eller årgång infördes det?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Såg ett avsnitt av Hodinkees program där de pratar klockor. Artisten hade en vintage rolex daytona med skruvad krona. På vilken modell eller årgång infördes det?
Det var en 6263. Lustigt nog med en massa servicedelar. Tur stackaren har ett gäng PN's också.. ;)

B6kygAl.jpg


Skruvad krona vet jag inte om pump-pushermodellerna har men det kom garanterat med oyster-caset på 6240 som lanserades i mitten på 60-talet. Om 6239 hade skruvad krona vet jag spontant inte.

Edit: Säger Singular att pumpmodellerna också har skruvad så är det så. Ser att jag är sen på bollen. :)

Året är mao 1963 när 6239:an lanserades.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Topp