• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daytona

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Undrar om den tavlan var ursprunget eller en tidig servicetavla...... Spelar iofs ingen roll....

Men denna är ju nästan spot on på serie nr och har en annan tavla....inte färgen dvs....utan texten Daytonas placering.....ping Per

http://www.network54.com/Forum/5403...aytona",+black+dial--posted+by+Fredrik.A
Tror fortfarande denna är korrekt. Hittar identiska som inte ska vara servicetavlor. Notera att de också har den småfestliga sekundvisaren i den vänstra subdialen.

Tror den är rätt och relativt sällsynt. Dock är jag inte dunderinsatt i 6239or.

http://www.network54.com/Forum/2075...6239+to+have+a+"red+Daytona"+dial+-

6239daytonared022copyedth5.jpg

red6239.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt Per ..... Kan absolut vara så..... nytt för mig.... men gammelmögel är snårigt..... ser vrickat ut att D:t hamnat så på sniskan.......flisvisaren hade jag missat...
 

Malcolm Y

Omega
Själva klockan är inte huvudsaken här, utan historien bakom. Nuvarande ägaren fick klockan av en släkting och har haft den i en byrålåda en längre tid utan att ha en aning om vad han hade där...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Själva klockan är inte huvudsaken här, utan historien bakom. Nuvarande ägaren fick klockan av en släkting och har haft den i en byrålåda en längre tid utan att ha en aning om vad han hade där...


Sent from my iPhone using Tapatalk


Visst.... Söt historia.... dyker upp sådana ibland...... alltid roligt att läsa. Jag var lite osäker på tavlan..... men Per rätade ut det åt mig. Hade tyckt det var rätt lökigt att betala 240 rök för en med servicetavla....men allting gott....
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Visst.... Söt historia.... dyker upp sådana ibland...... alltid roligt att läsa. Jag var lite osäker på tavlan..... men Per rätade ut det åt mig. Hade tyckt det var rätt lökigt att betala 240 rök för en med servicetavla....men allting gott....



har de nåt coolt namn dom tavlorna med D en halvtum före AYTONA??:)

(Per )
 
Topp