• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DD rosé eller vitguld - vad säger panelen

DD rosé eller vitguld - vad väljer du?


  • Totala väljare
    118

Genta

Cartier
Bilder

RolexDayDateColors-5[1].jpg
RolexDayDateColors-3[1].jpg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Båda är ruggigt fina, men jag är extra svag för blått och vitguld så den får min röst.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Båda två är väldigt fina men det blå bandet gör att jag ändå väljer roséguldsvarianten. Annars är vitguldet fantastiskt fin om man kan matcha ett annat band.
 

par

Patek
2-Faktor
Rose! Tycker den bruna kombon är riktigt bra. Nu är den blå tavlan inte kattskit för den delen...
 
Köp båda, blir enklast så :)

Lånar panelen och frågar hur vanligt det egentligen är att man har samma modell fast med olika ref? Själv så har jag en vanlig Reverso GT och kan mycket väl tänka mig att skaffa mig en till fast en annan variant av Reverson i framtiden. Eller blir det så att man favoriserar en också får den andra ändå aldrig någon handledstid?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Fan denna var inte lätt... skulle nog behöva se dem live båda två samtidigt för att göra en rättvis jämförelse

WG Blå = sleeper lyx samt att blått alltid är snyggt. Möjligtvis minus för blått läder, kan vara knepigt att matcha med resten, om du du inte ämnar att bara bära den till blå sammetssmoking...

RG Rosé = väldigt fin och harmonisk design över hela klockan, funkar fint till de flesta kläder. Kommer däremot inte vara en sleeper på samma sätt, utan mer "yeah bitch, Im doing goooood"

*tänker*

Ska du ändå löpa linan ut och köpa en sån pjäs, så tror jag du har mest glädje av Rosé i långa loppet...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Gillar JS :"yeah bitch, Im doing goooood" speciellt med tanken att det skulle komma ur munnen på Genta! :)

Rosén är väldigt fin, samma som leben har väl? Tavlan är så snygg med guldet till.
Vitguldet är ju dock så kaxigt under radarn! Den blåa tavlan ser fantastisk ut. Blåa bandet snyggt men begränsar lite, men kan ju med fördel växlas mot ett svart eller brunt dito.
Jag säger vitguld!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Gillar JS :"yeah bitch, Im doing goooood" speciellt med tanken att det skulle komma ur munnen på Genta! :)

Rosén är väldigt fin, samma som leben har väl? Tavlan är så snygg med guldet till.
Vitguldet är ju dock så kaxigt under radarn! Den blåa tavlan ser fantastisk ut. Blåa bandet snyggt men begränsar lite, men kan ju med fördel växlas mot ett svart eller brunt dito.
Jag säger vitguld!
Genta = Heisenberg....?
 
Topp