• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DD rosé eller vitguld - vad säger panelen

DD rosé eller vitguld - vad väljer du?


  • Totala väljare
    118

Genta

Cartier
Klocksnack är ju fantastiskt, vilket engagemang! Tack för responsen.

Andelen vitguldsanhängare är inte dålig, men den gör mig lite orolig för andrahandsvärdet. . Nu är jag ingen utpräglad flippare, men det finns ju så många klockor att uppleva så ibland måste man sälja. Förtydligande: Utryckte mig nog lite oförsiktigt med ordvalen i valet och kvalet, det här är ett medel- till långsiktigt projekt och jag måste nog sälja av innan jag slår till, men processen fram till dess, inklusive bollande med klocksnackspanelen, är en del av nöjet!

/Genta
 

Genta

Cartier
Har själv varit sugen på den där vitguldaren också.....Den är fantastisk.

Vi kan ta en lunch nästa vecka om du vill klämma lite extra på min Rosé.

Kan tilläggas att det inte går att få länk på de nya DD-uren. Ingen länk passar, släng ett noggrant öga så ser ni att en "länkbit" är integrerad med boetten för att få mindre luft mot läderbandet.

Slänger in lite bilder för att sukta dig lite. :)
Genta

image.jpg
image.jpg
image.jpg


Sukta var ordet. PMar om lunch
 

Bolio

Panerai
Klocksnack är ju fantastiskt, vilket engagemang! Tack för responsen.

Andelen vitguldsanhängare är inte dålig, men den gör mig lite orolig för andrahandsvärdet. . Nu är jag ingen utpräglad flippare, men det finns ju så många klockor att uppleva så ibland måste man sälja. Förtydligande: Utryckte mig nog lite oförsiktigt med ordvalen i valet och kvalet, det här är ett medel- till långsiktigt projekt och jag måste nog sälja av innan jag slår till, men processen fram till dess, inklusive bollande med klocksnackspanelen, är en del av nöjet!

/Genta

Rosé skulle jag absolut ta av dessa två. Och frågan ang andrahands värdet tycker jag du ska släppa helt pga att gör du en investering som denna ska den gå till nästa generation.
Vilken det än blir blir det rätt.
 

Genta

Cartier
Rosé skulle jag absolut ta av dessa två. Och frågan ang andrahands värdet tycker jag du ska släppa helt pga att gör du en investering som denna ska den gå till nästa generation.
Vilken det än blir blir det rätt.


så du menar att Rolex ska börja parafrasera PPs marknadsföring om generationsklockan för sin DD? Kanske det, kanske det...
 

A.Gold

Omega
Har aldrig varit något större vitguldsfan, utan jag har alltid föredragit gulguld men här måste jag verkligen lägga min röst på vitguldaren! Gör det för KS om inte annat ;)
 
D

Deleted member 1265

Guest
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Gillar dessa, men måste det vara stenar på urtavlan?
Läckrast var nog gröna "seafoam"!!
Whoops, missade tråden lite, blev en aning ot.
 
Topp