• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De 2 nya i Klocklådan. Omega Pie Pan. Och Longines.

Lemholt80

Omega
Dessa köptes in idag. Trevliga att ha i Samlingen för en noob. Gillar dem.
En Omega Constellation Automatic Pie Pan.
Och en Longines i Guld.
Är de ok för en Newbie att ha i klocklådan i ens nybörjarsamling?
 

Bilagor

  • IMG_0145.JPG
    IMG_0145.JPG
    95.4 KB · Visningar: 277
  • IMG_0146.JPG
    IMG_0146.JPG
    81.8 KB · Visningar: 239
  • IMG_0147.JPG
    IMG_0147.JPG
    48.4 KB · Visningar: 243
  • IMG_0148.JPG
    IMG_0148.JPG
    81.7 KB · Visningar: 257
  • IMG_0149.JPG
    IMG_0149.JPG
    67.8 KB · Visningar: 233
  • IMG_0150.JPG
    IMG_0150.JPG
    48.8 KB · Visningar: 236

Lemholt80

Omega
Du säljer ju av den bästa klockan i din vintage samling enligt mig ;)
Ja det är sant. Men dessa vågar jag använda i alla fall. Men när jag har ett bättre jobb som jag inte riskerar att ta sönder klockan stup i kvarten så ska jag köpa mig en finare klocka igen. Och detta är en total nystart. Så det ska bli kul. Så dessa är mina 2 första samt nyaste i samlingen. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jo absolut, den är ju fin trots det som jag skrev. Men tycker det ser lite lustigt ut när stjärnorna börjar försvinna för skeppet på bakboetten.
Jo ibland ser det så udda ut att man undrar vad som händer med medaljongen egentligen...

Longines-uret ser och andra sidan opolerat ut och det är ju alltid lite speciellt.
 

Lemholt80

Omega
- Trevliga ur! Longines är lite roligare tycker jag. Tunna ur är behagliga att bära.

Tack. Jag är lite sådär. jag är ganska stor kille. Och tycker att de ser väldigt små ut. Kan också bero på att jag haft en Casio Edifice på armen ett längre tag nu. Som är ganska stor. Men kanske vänjer sig? :)
 
Topp