• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De bästa hamburgerhaken i Göteborg?

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Som rubriken lyder.

I Sthlm finns det ju en uppsjö av riktigt bra burgarhak sedan ett par, tre år. Förutom Flippin Burger som jag personligen tycker är överreklamerat så kränger Joel Kinnaman goda burgare i Hornsberg och Petter vid Hornstull. AG har en grym burgare i sin tapasbar och Marcus Samuelsson serverar en svindyr historia på Norra Bantorget. Listan kan göras lång.

Men hur ser hamburgerscenen ut i Sveriges näst största stad? Planerar ett besök och behöver uppslag.

Upplys mig!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Barn, tveklöst. Burgersson, Butcher's Market och 2112 är alla OK men delar på andraplatsen. Biljardpalatset ska ha en överraskande bra burgare, sägs det.
 

ErikGBG

Audemars
Biljardpalatsets är riktigt vass, även 2112. Burgersson och The barn har jag ej testat med butchers market var medioker.
White guide som ändå får anses som en auktoritet i ämnen har utsett 21 12s till gbg bästa.
Ot: Fick även mail av dom i veckan att fiskekrogen utsetts till en av nordens 250 bästa i deras kommande guide över norden.
 

Hugii

Audemars
Allt beror på vilken sida av storstan du vill besöka :)

Men jag skulle säga
the barn
Butchers m.
burgersson
holy cow (en uppstickare, funnits i 1 år)
 

SenorE

Omega
Rankar The Barn överst följt av Butchers Market och 2112. Holy Cow är helt ok men håller inte samma klass som tre föregående enligt mig. Tänk på att boka i tid bara om du ska käka på The Barn...
 

John R

Panerai
Alla rekommendationer du fått hitintills är skit!
Du måste göra din egen Göteburgare:

Valfritt hamburgebröd med någon E120 liknade tillsatts
Falukorv helst inte ekologisk
Ketschup, senap
Sallad om du måste.
Bostongrukra

Stek upp tre skivor falukorv, gärna i teflonpanna.
Rosta skogaholm om det skiter sig på hamburgebrödfronten.
Lägg först en skiva bröd på tallriken kör sedan första skivan och på det kör du såserna.
Varva till sista skivan och sedan på med sista skivan bröd.

Vill du lyxa till det så kan du dra på några skivor hushållsost mellan korven och även dra på margarin på det nyrostade brödet.

Allt du behöver är ett hotellrum med pentry allt med microvågsugn.

Bon apitt al la Bamba!;)

Trevlig resa!

/JR
 

Kakob

Cartier
Trillade in på the Barn häromveckan, förjävla gott. Utöver burgarna var de sjukt smala pommesen (glömt namnet...) svinigt goda!
 
Topp