Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

De olika tillverkarnas bästa modell

Diskussion i 'Diskussion' startad av Aboynamedsue, 29 april 2016.

1. Aboynamedsue
    Trådstartare

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Ibland roar jag mig med tanken att det vore kul att samla på respektive märkes bästa modell. Ungefär lika snabbt som jag tänkt tanken kommer givetvis det uppenbara problemet... hur definierar man "den bästa"? är det den mest sålda, den med bäst urverk eller kanske den som fört urmakeriet framåt?
    Svaren är nog lika skiftande som antalet tillfrågade, men jag tycker frågeställningen är intressant...

För tillfället äger jag bara en klockan och faktum är att jag tycker nog att det är just Omegas bästa modell. Nu råkar mitt exemplar en specialare, men jag talar givetvis om Speedmaster Pro.
    FullSizeRender.jpg
    Det som i mitt tycke kröner speedmastern till Omegas kronjuvel är dess historia, tidlösheten och inte minst att den är en av de vackraste klockorna som gjorts.

Vilka är era "bästa" klockor?

theargonaut, B1884, per nordström och 1 annan gillar detta.
  2. Andersglassar

Andersglassar Bonde

Från:
    Östergötland
    Spännande tråd. Då även jag endast äger en klocka måste jag ju säga just Navitimer från Breitling såklart.
    Spännande historia, ett säreget utseende som jag älskar och en klassisk kronograf. Detta får mig att tycka att det är Breitlings bästa modell.
    DSC_0002.JPG

hooods, theargonaut, B1884 och 3 andra gillar detta.
  3. Frusciante

Frusciante Bonde

Andersml, Aboynamedsue och theargonaut gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield