• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De roligaste och/eller mest prisvärda kvartsklockorna?

Asplund

Patek
2-Faktor
En begagnad Cartier Santos. Anrikt märke med hög finish och rolig design som sticker ut från mängden. Lägg sedan till modellens häftiga historia och det är avgjort.

image.jpeg
 

Norra

Panerai
Overpriced as f om du frågar mig.
Straton-Curve-8538-700x467.jpg

Sitter samma urverk (Mekanisk chronograph, quartz för vanlig tidhållning) i dessa till typ halva priset. Den dyrare har ju ett seiko a lá columnhjul/vertical clutch för mindre än 10K. Det är för övrigt nästan upprörande att ingen köpt The Citizen för 9K på systerforumet, arguably världens bästa kvartsare. Själv så är man fattig men annars så...
Googlade, Straton Curve heter de. Coola!
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
image.jpeg

Jag klickade hem den här för några dagar sedan. Bulova 96A102. Den har inte anlänt ännu så bilden är snodd. Det är en utgången modell som kostade under $100 när den lanserades. Jag fick hosta upp drygt 1600:- inkl. frakt. Jag är heller inget Quartzfan men den här fångade mig rejält!
Nu har den kommit! Den sitter väldigt skönt och originalstrapet i skinn o canvas känns oväntat gediget. Plexi som grädde på moset! Jag är mycket nöjd!
image.jpeg
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
image.jpg
Cwc g10... Tveklöst!

En issued 80 talare för mellan 800 till kanske 2000 beroende på case osv....

Fasta bandstift, batterilucka vars spår är identisk med en engelsk penny (för enkelt batteribyte i skarpt läge) plexiglas, tritiumtavla och visare.


Liten klocka med stor karaktär för i princip kaffepengar.

Min fatboy på bilden.


Mvh Robin
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Enkelt svar. Oysterquartz

IMG_2649.JPG
Aldrig haft något emot kvarts klockor. Det är roligt att se att det faktiskt finns många fina kvartsare som har håller en väldigt hög kvalitet. Har börjat gilla Kvarts mer och mer den senaste tiden. När jag ser den här vill jag ha den mer och mer för varje dag som går :)
 
  • Like
Reactions: SSL

Dubbes

Cartier
Aldrig haft något emot kvarts klockor. Det är roligt att se att det faktiskt finns många fina kvartsare som har håller en väldigt hög kvalitet. Har börjat gilla Kvarts mer och mer den senaste tiden. När jag ser den här vill jag ha den mer och mer för varje dag som går :)

Yeah! Bra kvartsar är inte så dumt. Beta 21 serien är helt fantastisk. och MegaQuartz är också kul.
Själv har jag fastnat helt i Oysterquartz träsket. Kolla min instagram-konto Oysterquartz
 

Ruben

Rolex
Jag drar till med två bulova. Äger ingen av de och har inte klämt på någon av dem.
De ligger helt okej i pris och den första är en re-edition på deras moonwatch och den andra är världens första klocka med ett böjt (curved) kronograf quartzverk.
image.jpeg

image.jpeg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Mycket bang for the buck så rekommenderar jag gamla Luminox, Marathon eller Traser, håller för ALLT och har riktigt skarp tidhållning, 25års lume i konstant mörker är också trevligt:)

Stulet från the interwebs:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg



Mina egna bidrag:

image.jpeg
image.jpeg


Planerar att införskaffa en till Quartzare snart!
 

Jeppstra

Breitling
Jag tycker faktiskt att Swatch har riktigt många sköna Quartz klockor. Ryktet säger att på Goldman sachs kontor i NY så ser man bland senior managers och Directors en massa dyra klockor som patek etc men bland de riktigt tunga partners så är det en vintage Swatch på armen som gäller. Less is more!
 

Norra

Panerai
Jag tycker faktiskt att Swatch har riktigt många sköna Quartz klockor. Ryktet säger att på Goldman sachs kontor i NY så ser man bland senior managers och Directors en massa dyra klockor som patek etc men bland de riktigt tunga partners så är det en vintage Swatch på armen som gäller. Less is more!
Jag gillar tunna diskreta swatch, annars känns de som leksaker..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

9983, Superior. Kostade 3 ggr så mycket som en submariner när den släpptes. Dubbla kvartskristaller, thermokompenserad och specad till +-5 sekunder/år. De brukar kosta typ 5000kr vilket är rena skämtet, köpte min för ungefär halva det. Vansinnigt. Väldigt nära nyskick. Kolla tavlan, alla index är applicerade. Och strukturen på tavlan. :hungry:

Det blir inte mer prisvärt än så.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
image.jpeg

9983, Superior. Kostade 3 ggr så mycket som en submariner när den släpptes. Dubbla kvartskristaller, thermokompenserad och specad till +-5 sekunder/år. De brukar kosta typ 5000kr vilket är rena skämtet, köpte min för ungefär halva det. Vansinnigt. Väldigt nära nyskick. Kolla tavlan, alla index är applicerade. Och strukturen på tavlan. :hungry:

Det blir inte mer prisvärt än så.
Grym tavla, lite snöflinga! Bjuder 2666kr :smug:
 
Topp