• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De roligaste och/eller mest prisvärda kvartsklockorna?

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag köpte den svarta för några månader sedan. Jag varvar den med mina andra klockor. Jag gillar den. Inte bara blandning av speedmaster och Tudor Chrono, den har sandwichtavla också så lite Panerai DNA finns också där.
Den var faktiskt riktigt snygg. Hur funkar urverket som beskrivs som en hybrid? Jag har sett denna flimra förbi förut men inte tänkt så mycket på den, men en svenskdesignad cool sportquartzare med bra dimensioner och bra specs är ju kul :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Den var faktiskt riktigt snygg. Hur funkar urverket som beskrivs som en hybrid? Jag har sett denna flimra förbi förut men inte tänkt så mycket på den, men en svenskdesignad cool sportquartzare med bra dimensioner och bra specs är ju kul :)
Hybrid? Jag trodde det var ett qvartsverk i. Jag har inte tänkt på det. Det bara går och går i sjyst svensk design. Så har jag tänkt. Jag har den som träningsklocka också då det är den enda kronografen jag äger. Ramlar du på en gul som du tycker tycker är ful kan du höra av dig. Snart är det de gula tavlornas stora högtid påsken.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hybrid? Jag trodde det var ett qvartsverk i. Jag har inte tänkt på det. Det bara går och går i sjyst svensk design. Så har jag tänkt. Jag har den som träningsklocka också då det är den enda kronografen jag äger.
Jag läste på lite om urverket, jag kanske var lite fel ute när jag sa hybrid. Det verkar vara så att den delen som visar tiden går i en frekvens medans kronografen går i en annan, högre frekvens. Detta gör att sekundvisaren tickar som vanligt medans sekundvisaren till kronografen "flyter"
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Snart är det de gula tavlornas stora högtid påsken, men nu kom jag på att jag fått ett nyhetsbrev i mailen om att de fått in nya modeller. Det är nog dem du tänker på. Isf är det riktigt intressanta. Jag kanske skulle köpa en vit också? :)
 
Senast ändrad:
Topp