• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De små affärerna är oftast de värsta....

K-S

Rolex
2-Faktor
Måste få vädra ut lite, igår såldes jag min Maurice lacroix jag ropat in men inte kände 100 för personligen, fick flera skambud varav ett jag tillslut efter flera vändor accepterade, killen som köpte den var inne och såg min annons här samt på blocket. Sedan överfördes pengar genom trustlys blocket tjänst där man sedan får ett kvitto, jag har flera gånger uttryckt att om klockan säljs så här billigt och jag även stod för porto samt paket till detta pris så vill jag inte ha något krångel utan en enkel problemfri affär, han har även fått wristshots alla övriga bilder och jag har tillgodosett de önskemål han sökte, när uret var sålt, idag så kommer samma kille jag avstod affär med vid två tillfällen då han verkade krånglig och kräver ett kvitto där jag skall skriva ut alla mina uppgifter online och skicka till honom, eftersom han ev vill sälja den vidare, något jag inte vill göra då jag inte vet var mina uppgifter vandrar någonstans, då säger han att han vill ha detta som ett bevis på en "schysst" affär, nä tack de billigaste affärerna blir oftast de dyraste. Jag har knappt vid något tillfälle skrivit ett kvitto när man gjort affärer gällande 40-50.000 på forumet här utan man köpare säljaren. Ja ni förstår säkert....
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Exakt, igår fanns inte ens det kravet från hans sida, utan han skulle ha uret "till varje pris" ... även om jag nekat honom att köpa den låg han på ändå till slut gav jag med mig.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Vad är problemet med att ge någon ett kvitto på en såld pryl? Finns massor med mallar att ladda hem & enkelt fylla i.
Vad är det för personuppgifter som är känsliga? Namn & adress? Finns ju på www.hitta.se oxå... ;)
Du har ju inget garantiansvar oavsett...

Jag erbjuder det alltid & vill oftast ha det vid affär.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Om man kommer med krav efter avslutad affär när en uppgörelse är nådd så jo, då är det det. Speciellt när det kommer till småsummor och man uttryckligen inte vill lägga mer tid åt den affären som uppgjort är avslutad.

Iofs, men det är ju ändå tämligen enkelt att plita ihop ett kvitto.

Säljare, köpare, vara - klart!
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Lägger med detta där självklart namn och nummer är censurerat så inga oklarheter uppstår.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    57 KB · Visningar: 232

K-S

Rolex
2-Faktor
Läs bifogad fil innan ni gör ett omdöme då tack. Jag hade självklart skrivit ett kvitto om detta gjorts upp när affären avslutades.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Något slarvigt ihop skrivet första inlägg då man var lite trött.... Självklart skriver jag mer än gärna kvitto vid F2F om någon önskar, men inte om det inte är uppgjort när affären genomförs, man kan inte komma med efterkrav och nya påhitt vid avslutad affär.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Nu är han nog nöjd ändå, har t.o.m erbjudit mig ett återköp av varan... flera gånger. Skönt bara att skriva av sig ibland. Ber om överseende med detta. :angel:
 

Cyklisten

Cartier
Något slarvigt ihop skrivet första inlägg då man var lite trött.... Självklart skriver jag mer än gärna kvitto vid F2F om någon önskar, men inte om det inte är uppgjort när affären genomförs, man kan inte komma med efterkrav och nya påhitt vid avslutad affär.
Ja så är det ju, det kunde ju köparen tänkt på innan affären gjordes upp!
 
  • Like
Reactions: K-S

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag hade självklart krävt kvitto på en affär rörande 40-50k, ser inget konstigt med det kravet... Tvärtom så skulle jag bli misstänksam att det var något fishy om säljaren vägrade skriva ett kvitto.
 
  • Like
Reactions: K-S

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Detta gäller 2300 kr. Läs det jag bifogade innan du skriver, dvs sms korren.


Sorry, då ger jag mig! :) Läste ditt första inlägg (Jag har knappt vid något tillfälle skrivit ett kvitto när man gjort affärer gällande 40-50.00) som gjorde att jag förstod det som att affären gällde den summan...
 
  • Like
Reactions: K-S

Singular

Rolex
2-Faktor
Fortfarande - vad är problemet? Du vill inte lägga tid på affären, men har startat en tråd/grinskrivit garanterat tio gånger så lång tid som det skulle ta att fixa ett kvitto - utan att ha gjort köparen en tjänst som är fullständigt rimlig. Lose-lose.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Fortfarande - vad är problemet? Du vill inte lägga tid på affären, men har startat en tråd/grinskrivit garanterat tio gånger så lång tid som det skulle ta att fixa ett kvitto - utan att ha gjort köparen en tjänst som är fullständigt rimlig. Lose-lose.
Ja men får man inte skriva av sig här ibland när det kommer till klockrelaterade saker? Man skall göra upp saker som gäller och sedan stå för de avtal som satts. Tänk om man aldrig skulle hålla uppgörelser som är gjorda? För mig blev det en principsak. Dessutom gillar jag inte att skicka saker över nätet för att någon skall sälja den vidare med mitt namn på. Du får ha din åsikt såklart, men ska folk inte följa de regler du satt på din hemsida kring reklamationer och bytesrätt då exempelvis om det står skriftligt?
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Fortfarande - vad är problemet? Du vill inte lägga tid på affären, men har startat en tråd/grinskrivit garanterat tio gånger så lång tid som det skulle ta att fixa ett kvitto - utan att ha gjort köparen en tjänst som är fullständigt rimlig. Lose-lose.
Då kan man lika gärna ge folk 100 dagars öppet köp eftersom en person, trots nådd överenskommelse när man ingick avtal inte krävde det då utan vid senare skede kräver det, eftersom det är rimligt, det kan det ju vara, XXL sport har 90 tror jag och vid företag-privatperson sälj är det dessutom helt andra regler som gäller, allt jag ville förmedla med denna tråd är att det man både muntligt och skriftligt kommit överens om skall gälla.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Ja men får man inte skriva av sig här ibland när det kommer till klockrelaterade saker? Man skall göra upp saker som gäller och sedan stå för de avtal som satts. Tänk om man aldrig skulle hålla uppgörelser som är gjorda? För mig blev det en principsak. Dessutom gillar jag inte att skicka saker över nätet för att någon skall sälja den vidare med mitt namn på. Du får ha din åsikt såklart, men ska folk inte följa de regler du satt på din hemsida kring reklamationer och bytesrätt då exempelvis om det står skriftligt?

Äh, var nu lite vettig och hjälp till istället för att göra det till en "principsak". Du är för ung för att bete dig som en surgubbe.

De regler kring exempelvis byten, reklamationer och ansvar som är satta för min lilla firma är rent teoretiska - jag är i praktiken klart mer generös, tillåtande och hjälpsam eftersom det dels besparar mig miljarder "men-jag-har-faktiskt-rätt"-mail samt förmodligen gör gott för både samvete, kundnöjdhet, klocksverige och lilla firmans goda namn. En och annan djup suck bjuder jag generöst på vid skrivbordet, men efter det får man vara pragmatisk och se till vad som gör nytta. Hade jag startat en KS-tråd (K-S-tråd...) varenda gång någon velar, strular eller tänker lite skevt hade det inte blivit många band skickade.

Gör nu ett kvitto. Och andas. Alla glada.
 
Topp