• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Debatter med icke-klockentusiaster

P

Philippe Stern

Guest
Är det ingen som har tjänste-Patek? Eller tjänste-Rolle? Det vore ju för en gångs skull en vettig förmån liksom.
Hade jag börjat min anställning ett år tidigare så hade jag fått en Rolle. Det fick alla landschefer på mötet året innan jag startade.
 

Lolle

Panerai
Vad är det för vänner ni har som måste kommentera era klockor och vanor negativt? Låter inte som någon kul umgängeskrets.

För egen del är det väl i princip bara min mamma som haft åsikter om dyra klockor men det ingår väl liksom i paketet att hon har rätt att göra det.
Det komiska är att jag har exakt samma uppfattning, mina bekanta kan ibland titta och kommentera "fin klocka"' eller få känna/prova mest för att de vet att jag gillar klockor.

Min mamma är den enda hitills som någonsin frågat om pris eller mumlat lite om att det vore bättre att spara pengarna än att lägga så mkt på en klocka :)
 
Får ofta frågan på jobbet "Är det verkligen värt att köpa en så dyr klocka?"
Mitt svar får dem alltid att se lika förvånade och fundersamma ut.
"Nej, det är klart det inte är, hur skulle det vara det? Du sätter helt enkelt ett pris på ditt begär att vilja ha en viss sak!"
Därefter brukar de flesta förstå och hålla med samt inse, men lite förklaring från min sida, hur saker kan kosta som de gör!
 

Buckshot

Panerai
Mest ointresse bland mina bekanta. Börjar man prata klockor så ser dom flesta förvånade eller oförstående ut. En på jobbet sa att "-Den ser dyr ut. Vad kostar den? 5000?-" om min Orient 300m.
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Brukar helt sonika svara: "Om jag nu vill ha något fastspänt vid min kropp hela min vakna tid och titta på objektet oftare än jag ser min partner i ögonen, så vill jag givetvis att objektet är fint och lyxigt". Brukar bli ganska tyst. :p
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Har en polare som är lite smått intresserad och hejar på, utöver det har jag aldrig fått någon kommentar på någon klocka, någonsin.
 
Topp