Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

decisions decisions...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Filip.a, 6 juli 2016.

1. Filip.a
    Trådstartare

Filip.a Torpare

Hallå!

Varit medlem här på forumet en tid nu men nästan aldrig skrivit ett inlägg men denna gången tänker jag be om lite hjälp.

Efter att ha gått igenom 2 Omegor en Rolex och nu en Hublot Big Bang King Power Unico har jag blivit erbjuden ett byte, min Hublot med ref. 701.CI.0110.RX (Fullset) mot en Rolex Daytona ref. 16523 med både den grå tavlan inkl. den mörkblå tavlan med medhavande visare (också fullset) plus 10.000 kr.

Har fått min Hublot värderad till 125.000 men har hört att man ska ta en värdering med en nypa salt?

Så jag tänkte höra, är det en okej deal eller är jag ute och cyklar?

Allt gott!

(Lägger in bilder lånade från internet)

image.jpeg

image.jpeg

theargonaut gillar detta.
  2. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Har ingen koll alls på moderna Rolex men har i förbifarten snappat upp att Daytona i two tone inte är lika populära som stålvarianter. Bygg inte din deal på den här informationen men kan vara något att ta reda på om så är fallet.

3. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Jag hade iaf bytt. :)

4. holma20

holma20 Borgare

Har du ingen roligare bild än google?:)

Kiddy gillar detta.
  5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    I denna situation ska man fråga sig: What would @_jonte do?

_jonte gillar detta.
  6. Filip.a
    Trådstartare

Filip.a Torpare

Absolut har jag det
    image.jpeg image.jpeg

7. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    TT Daytona är typ lika svårflippat som Hublot..

8. cab

cab Friends of KS

Jämför priser på KS, Blocket och c24 vad Daytona twotone i likande skick och år ligger på. Även om Hubben är värderad till 125 så kanske de kan vara svårt att få ut. Hubbar är inte jättelätt att sälja och man brukar få gå ner ganska mycket. Verkar dealen hyffsad och du är sugen på att byta så kör. Jag hade själv haft kvar Hubben, roligare klocka :)

Anders Forsberg gillar detta.
  9. Brunleif

Brunleif Stadsbo

Tycker inte att du ska byta. Låter inte som att du verkligen vill ha daytonan för då hade du inte frågat här. Så när den ska säljas har du samma jobb framför dig som när du ska sälja hubloten

10. cab

cab Friends of KS

På KS ja, tror dock det är ganska lätt att flippa en på Blocket. TT slår ju högt hos folk som vill ha lite blind men inte går hela vägen.

11. Brunleif

Brunleif Stadsbo

Förenat med livsfara att Annonsera en TT på blocket!

12. cab

cab Friends of KS

Man får sålla som vanligt när man kör Blocket svängen :) Du behöver ju inte berätta vart du bor i första mailet..

Brunleif gillar detta.
  13. _jonte

_jonte Friends of KS

Har dålig koll på värde på King Power; men som Unico borde den väl realistiskt vara värd runt 100k? Daytona+20k vore kanske vettigt.. men vill man flippa snabbt funkar väl Daytona+10k med.
    Fattar inte varför 16523 ska vara svårsåld, tycker den är grym!

Vesper gillar detta.
  14. Per

Per Björklövens finest

Rätt enkelt i mina ögon. Vill du ha rollen så byter du. Vill du hellre ha något annat och tänker byta din Hublot mot en tvåtonsrolle för att du tror rollen är mer lättsåld så hade jag inte bytt utan försökt sälja hubben alternativt leta ett bättre bytesförslag.

Bytesmässigt känns det rätt okej men var medveten om att bägge är svårsålda. Fina klockor oavsett. :)

15. Filip.a
    Trådstartare

Filip.a Torpare

Skulle lätt kunna ta Daytonan men känns som man inte vill gå back hur mycket som helst... men å andra sidan som vissa säger så känns det lite lättare att sälja en daytona än hubloten

16. Calfen

Calfen Borgare

Från:
    Högalid
    Jag skulle värdera dem till ung för samma värde! Det är fan riktigt svårt att sälja stora hubbar för över 100 lax!

Mårtenssons ur Brookfield