• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

decisions decisions...

Filip.a

Breitling
Hallå!

Varit medlem här på forumet en tid nu men nästan aldrig skrivit ett inlägg men denna gången tänker jag be om lite hjälp.

Efter att ha gått igenom 2 Omegor en Rolex och nu en Hublot Big Bang King Power Unico har jag blivit erbjuden ett byte, min Hublot med ref. 701.CI.0110.RX (Fullset) mot en Rolex Daytona ref. 16523 med både den grå tavlan inkl. den mörkblå tavlan med medhavande visare (också fullset) plus 10.000 kr.

Har fått min Hublot värderad till 125.000 men har hört att man ska ta en värdering med en nypa salt?

Så jag tänkte höra, är det en okej deal eller är jag ute och cyklar?

Allt gott!

(Lägger in bilder lånade från internet)


image.jpeg


image.jpeg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Har ingen koll alls på moderna Rolex men har i förbifarten snappat upp att Daytona i two tone inte är lika populära som stålvarianter. Bygg inte din deal på den här informationen men kan vara något att ta reda på om så är fallet.
 

holma20

Panerai
Hallå!

Varit medlem här på forumet en tid nu men nästan aldrig skrivit ett inlägg men denna gången tänker jag be om lite hjälp.

Efter att ha gått igenom 2 Omegor en Rolex och nu en Hublot Big Bang King Power Unico har jag blivit erbjuden ett byte, min Hublot med ref. 701.CI.0110.RX (Fullset) mot en Rolex Daytona ref. 16523 med både den grå tavlan inkl. den mörkblå tavlan med medhavande visare (också fullset) plus 10.000 kr.

Har fått min Hublot värderad till 125.000 men har hört att man ska ta en värdering med en nypa salt?

Så jag tänkte höra, är det en okej deal eller är jag ute och cyklar?

Allt gott!

(Lägger in bilder lånade från internet)


image.jpeg


image.jpeg

Har du ingen roligare bild än google?:)
 

cab

Audemars
2-Faktor
Jämför priser på KS, Blocket och c24 vad Daytona twotone i likande skick och år ligger på. Även om Hubben är värderad till 125 så kanske de kan vara svårt att få ut. Hubbar är inte jättelätt att sälja och man brukar få gå ner ganska mycket. Verkar dealen hyffsad och du är sugen på att byta så kör. Jag hade själv haft kvar Hubben, roligare klocka :)
 

Brunleif

Panerai
Tycker inte att du ska byta. Låter inte som att du verkligen vill ha daytonan för då hade du inte frågat här. Så när den ska säljas har du samma jobb framför dig som när du ska sälja hubloten
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Rätt enkelt i mina ögon. Vill du ha rollen så byter du. Vill du hellre ha något annat och tänker byta din Hublot mot en tvåtonsrolle för att du tror rollen är mer lättsåld så hade jag inte bytt utan försökt sälja hubben alternativt leta ett bättre bytesförslag.

Bytesmässigt känns det rätt okej men var medveten om att bägge är svårsålda. Fina klockor oavsett. :)
 

Filip.a

Breitling
Tycker inte att du ska byta. Låter inte som att du verkligen vill ha daytonan för då hade du inte frågat här. Så när den ska säljas har du samma jobb framför dig som när du ska sälja hubloten

Skulle lätt kunna ta Daytonan men känns som man inte vill gå back hur mycket som helst... men å andra sidan som vissa säger så känns det lite lättare att sälja en daytona än hubloten
 

Calfen

Panerai
Jag skulle värdera dem till ung för samma värde! Det är fan riktigt svårt att sälja stora hubbar för över 100 lax!
 
Topp