• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deep Blue Tritium

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
daviden skrev:
5382104302_e0b5355b69_b.jpg

Fast den där har ju inte tritium, utan luminova.
 

Smulan

Rolex
Några quick and dirty med iphone så länge
 

Bilagor

  • a0.jpg
    a0.jpg
    176.6 KB · Visningar: 307
  • a1.jpg
    a1.jpg
    39 KB · Visningar: 302
V

Viggen

Guest
Grattis! Hoppas att du känner dig nöjd med den. Ser ut som en riktig goding! :)
 

Smulan

Rolex
Tack mycket nöjd så långt! Den känns mycket robust med bra finnish, kanske lite grov. Facinerande med trituimet lyser ungeföär lika bra som på min Seiko dvs bra men det gör den ju hela tiden. Var ute och gick med jycken i mörkret och man utan vidare se vad klockan är efter en timmes mörkläggning och ljusskadade ögon, det är ballt! Ska försöka göra några riktiga bilder men bra kamera oxå.
 

Smulan

Rolex
Några lumeshots. Jämför en ny Seisko 5 sprots som fått 30 min ordentlig ljus med Deep Bluei ett mörklaggt rum.
 

Bilagor

  • seki deppblu 1.jpg
    seki deppblu 1.jpg
    1.2 MB · Visningar: 306
  • d1.jpg
    d1.jpg
    265.7 KB · Visningar: 324
  • d2.jpg
    d2.jpg
    596.6 KB · Visningar: 292
V

Viggen

Guest
Smulan skrev:
Tack mycket nöjd så långt! Den känns mycket robust med bra finnish, kanske lite grov. Facinerande med trituimet lyser ungeföär lika bra som på min Seiko dvs bra men det gör den ju hela tiden. Var ute och gick med jycken i mörkret och man utan vidare se vad klockan är efter en timmes mörkläggning och ljusskadade ögon, det är ballt! Ska försöka göra några riktiga bilder men bra kamera oxå.

Grov=Bra! :D

Jo, tritium är facinerande. Kul att jämföra med klockor med vanlig lume. Man blir lite bortskämd efter ett tag då det lyser ok hela tiden efter mörkrets inbrott. Nackdelen är ju att det inte lyser tillräckligt starkt under dagsljus för coola lume-shots, men det kan man leva med. :mrgreen:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra val tror jag. Den var riktigt nice! Kul med bilder också. Nu slipper jag dessutom undra om smulan är en tjej eller kille. :)
 
Topp