• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deep sea!

Jens

Greedo
Lade in den här tråden i diskussionsforumet utan att tänka mig för riktigt.
Just nu är det väl endast ett runkbås inför kommande Rolexmodeller i Basel!

Vi kör här ist!

Var hemma hos min bästis i lördags o grillade, o helt plötsligt hade jag blivit pappa till en Deep Sea!
Detta hade jag inte planerat och min ekonomi tillät det inte just nu.
Jag har alltid tyckt att Deep sea'n är för stor och klumpig och definitivt inte nån av märkets bättre modeller.

Hur som helst den blev min, men jag tyckte den såg lite märklig ut på tavlan, och naturligtvis var jag tvungen och öppna den för att kolla efter...


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
DEEP SEA!!!




Jag har aldrig varit nåt fan av fula tavlor, vet att det finns galningar som betalar extra för skiten. Dock är det märkesbundet som tur är.

Jag putsar till den till det skick jag vill ha den i.....




Att vaska av boett o lock i Jens hemliga blandning brukar göra susen...


Då stämgaffelverk går på batteri så var det även dags för ett byte..




Problemet är just batteriet. Stämgafflarna brukar vilja ha typ 1,3 volt, standard idag är 1,55. Antingen beställer man ett specialbatteri med adapter och betalar mkt pengar eller så gör man som jag köper ett 1,55v och kör en kortis på nån minut :!I brukar funka fin fint!



Ihop med rasket, och se....




Blev helt ok tycker jag. Nu är det bara lysmassan på timvisaren som behöver fyllas i. Ska försöka mig på en blandning ikväll så får vi se..

Tills dess, tack för titten!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt fin. Hur gör du kortisen?
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
grymt sweet!!! snyggt jobbat, den ser ju superhärlig ut! snygg boett coola visare, häftigt insert, "alla rätt"-vintagedykare!!! :happyhappy:
 

Boris Balkan

Fark you!
Som sagt med 666 feet är du ondskefullt cool...

image.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Den är riktigt fin. Vilket bra jobb med tavlan! Indexen ser ju strålande ut!
Bra jobbat Jens. En historisk klocka med historiskt verk!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Den var mycket fin, kul att det gick att få till tavlan så pass.
Spännande och se om du får till visaren.
Bra jobb.
/j
 
Topp