• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Definition av ny oanvänd klocka?

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är och kan inte bli något annat än en lögn. Bakom ett trevligt leende ryms det mycket skit på vissa. Nu blev Jälmers ur totalt iskallt för mig, fullständigt iskallt. Ljuger han om det här kan han ljuga om värre saker.
 
  • Like
Reactions: JLW

Fjmo

Omega
Anmärkningsvärt att en svensk handlare med fysisk butik är en sån uppenbar skojare, man får vara nöjd över att via KS fått info som gör att man aldrig skulle överväga köp därifrån!
 

jandan

Panerai
Tack för info @Chrisse ! Jag var extremt tveksam till att handla av Jälmers efter de gamla trådarna, jag kom fram till att jag
absolut inte vågade handla något som kunde ha ett ev. servicebehov, utan i så fall om han hade något nyare jag var intresserad av.
Nu slutar jag helt titta på Jälmers annonser. Finito! End of story! Oseriöst är bara förnamnet!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Capture.JPG
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Verkligen, tycker det är konstigt att de inte kommenterat något i tråden ännu...
Jag sitter också och väntar på detta. Allt har ju en förklaring men det verkar som att Jälmers svävar ut med sina försäljningsformuleringar. Det känns inte så premium liksom, jag får mer bilförsäljningsvibbar. Det vore ett bra TILLFÄLLE med ett snyggt svar.
 

Göteborgare

Cartier
Skulle bli förvånad om det inte är någon från Jälmers som är inne på detta forumet. Tycker det kunde vara lämpligt med en liten förklaring eller ursäkt.
 

JesperO

Rolex
Skulle bli förvånad om det inte är någon från Jälmers som är inne på detta forumet. Tycker det kunde vara lämpligt med en liten förklaring eller ursäkt.

Det kommer inte hända...han har kikat på vad som skrivits om honom i andra trådar och ändå aldrig bemödat sig att svara.
Har är medlem för att få tillgång till PM funktionen.
Kanske bäst att ingen heller säljer till honom så får han sourca sina orörda objekt någon annanstans.
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Sjukt att man som företagare riskerar så mycket genom att köra sådana här blåsjobb. Nu är han ju körd denna Daniel Järdemar. Fan blir förbannad, jävla blåsare..
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Nu har jag druckit bubbel å vin stånkat kanske inte tänker helt stadigt...
Hur vore det om vi på KS slutade sälja klockor till Jälmers?..

Visst kan man bojkotta, men bortsätt att han säljer vidare med tveksamma beskrivningar, var det en smidig affär.
Han körde och plockade upp klockan, swishade pengar.. Klart.
Han lär ju inte handla av mig mer ändå, och väldigt få på KS som handlar av honom.
 

Simpatico

Rolex
Blir imponerad över riskvilligheten hos denna försäljaren, köra fulspel för att klämma ur dom sista kronorna ur en försäljning.
Detta i en ganska så smal bransch med få aktörer.
Nu är det fullt i det blå skåpet och med tydliga bokstäver på dörren. -Ge fan i att öppna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag druckit bubbel å vin stånkat kanske inte tänker helt stadigt...
Hur vore det om vi på KS slutade sälja klockor till Jälmers?..
Jag tycker absolut man kan låsa köp och säljdelen och sätta en spärr på 20 inlägg för att få se den. Som det är nu är lallaren bara här för att tråla köp och sälj och han fixar ju uppenbarligen inte att göra det på rätt sätt.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Visst kan man bojkotta, men bortsätt att han säljer vidare med tveksamma beskrivningar, var det en smidig affär.
Han körde och plockade upp klockan, swishade pengar.. Klart.
Han lär ju inte handla av mig mer ändå, och väldigt få på KS som handlar av honom.
Jag skiter i om det var en smidig affär. Det stör mig nåt enormt att han får hålla på. Det kommer alltså snart komma in en kille i butiken som inte hänger på KS och han köper vad han tror är en splitter ny orörd klocka, medan den eg är allt annat än ny. Jag upplever dessa tilltag som att jälmer pissar på sina kunder...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag skiter i om det var en smidig affär. Det stör mig nåt enormt att han får hålla på. Det kommer alltså snart komma in en kille i butiken som inte hänger på KS och han köper vad han tror är en splitter ny orörd klocka, medan den eg är allt annat än ny. Jag upplever dessa tilltag som att jälmer pissar på sina kunder...
Tror annonstexten ändrades efter den här tråden. Står "som ny" eller ngt liknande... Men om inte denna tråd startats så hade det helt klart varit som du beskriver.
 
Topp