• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deklaration 2016 öppen nu

Zalath

Panerai
Är det bara jag som tycker att det är lite underligt att en e-tjänst bara är öppen 07-03 och inte dygnet runt..?
Lite, men det beror nog på att den inte används så mycket då. Kan tänka mig att de gör backup på allting och systemuppdateringar den tiden. Kan även vara samkörning med andra system. Vet att andra offentliga system också är nere någon timme om natten av den anledningen...

Blir lite pengar tillbaka iaf. En liten klocka.. :)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Fixade deklarationen igår kväll. Skönt plus i år. Såg till att göra deklarationen omgående eftersom jag deklarerade för sent förra året...
 

Alligatorn

Cartier
Preliminärt 2500kr tillbaka.. Sen ska jag redovisa mina aktievinster.
Synd att man gjorde sina vinster på AF kontot och sen sina betydligt större förluster på ISK >.<
 
D

Deleted member 5780

Guest
Ska betala tillbaka ca 10K. Gratis pengar som fått förränta sig fint under tiden och jag har hela tiden varit medveten om detta. Förstår inte er som blir glatt överraskade över att få tillbaka pengar som ni lånat ut till staten, har ni inte koll på pengar? :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Lite, men det beror nog på att den inte används så mycket då. Kan tänka mig att de gör backup på allting och systemuppdateringar den tiden. Kan även vara samkörning med andra system. Vet att andra offentliga system också är nere någon timme om natten av den anledningen...
Många gamla system kör batchjobb på nätterna och kan inte hantera uppdateringar under den tiden.
 

Sjobedan

Rolex
Ska betala tillbaka ca 10K. Gratis pengar som fått förränta sig fint under tiden och jag har hela tiden varit medveten om detta. Förstår inte er som blir glatt överraskade över att få tillbaka pengar som ni lånat ut till staten, har ni inte koll på pengar? :)

På dessa pengarna som staten har lånat, så har jag fått 0.8% i ränta. vilket är mer än vad jag får på Swedbank. Dumt, eller väldigt smart?

Förstår inte varför du har en så dryg ton, jag tror att du försöker att vara som @Philippe Stern var i början. Utan att lyckas.
 
  • Like
Reactions: M.U
D

Deleted member 5780

Guest
På dessa pengarna som staten har lånat, så har jag fått 0.8% i ränta. vilket är mer än vad jag får på Swedbank. Dumt, eller väldigt smart?

Förstår inte varför du har en så dryg ton, jag tror att du försöker att vara som @Philippe Stern var i början. Utan att lyckas.
Förstår inte varför du tycker jag är dryg. Kanske för att jag inte har en faiblesse för smajleys som kidsen nuförtiden.

0,8% är ju kul. Men inte riktigt "väldigt smart"...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hur fint har dessa 10k förräntat sig @Carlf? Ska vara bra mycket för att det ska vara värt att skryta runt med?

Oavsett vad så är jag glad för din skull då det verkar betyda mycket för dig. :)
 

Jimpa

Panerai
Just nu kan du inte logga in på Mina sidor



Till och med den 24 mars kl. 07.00 kan du inte logga in på Mina sidor.

Vill du deklarera? Då kan du logga in direkt i e-tjänsten Inkomstdeklaration 1:


??
 

MariaE

Panerai
Före avdrag ska jag betala en
iwc-IW458101_MED.jpg

Hade mycket hellre fått en
639557.png.scale.439.high.png

Men i bästa fall blir det att jag får pröjsa en service.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Hur fint har dessa 10k förräntat sig @Carlf? Ska vara bra mycket för att det ska vara värt att skryta runt med?

Oavsett vad så är jag glad för din skull då det verkar betyda mycket för dig. :)
Jag är också glad, att konstant låna ut pengar till staten och (vad det verkar) inte riktigt ha koll måste vara kämpigt.

För din skull är jag extra glad eftersom du fick möjlighet att briljera lite med dina passiv-aggressiva härskartekniker såhär på tisdagseftermiddagen. Om än bakom en skärm.
 
Topp