• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deklaration = ny klocka?

TKVF

Panerai
Idag öppnar deklarationen på Skatteverket, enkelt att deklarera elektroniskt, och man får en prel skatteuträkning där man får reda på hur mycket man får tillbaka / ska betala.

Så nu öppnar sig många chanser till klockinköp!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Upps, gäller det nation wide...var inne igår och mötes av besvikelse....nollat skattekonto....hoppas det finns en surprise till mig där idag.
Må alla medlemmar mötas av ett schablonsmässigt klocknördsavdrag på 10000 kr!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Förra veckan betalade jag in en restskatt som ungefär motsvarar en ny Submariner. Det var inte så jävla käckt, kanske.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Haha. Själv lutar det snarare åt försäljning av klocka...

Litar på att Deloitte gör sitt bästa för att jag ska slippa det. :mrgreen:
 

naggge

Panerai
Garanterat inte några pengar in på kontot för mig. Har inte vågat kolla hur illa det är än..
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Singular skrev:
Förra veckan betalade jag in en restskatt som ungefär motsvarar en ny Submariner. Det var inte så jävla käckt, kanske.

Samma här! Började närma mig Dipsynivåer. JÄTTE roligt.....
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Har åkt på femsiffrig restskatt i fyra år på raken nu. Håller tummarna att det gömmer sig en liten 1675:a i årets deklaration.
 

carlanton

Audemars
Jag hade räknat med att kunna leva på min skatteåterbäring hela sommaren, men om jag tolkar siffrorna rätt blir det nog lite tight...
 

hans

Petrus Kenicius
Re: Sv: Deklaration = ny klocka?

Har försökt att logga in mobilt med bankid utan att lyckas nu på morgonen. Många som vill stämma av möjligheten till klockinköp kanske? :)
 

P-A

Sir Spamalot
jag får tillbaka en bunt med pengar.
Men tyvärr så ska väl annat betalas för dessa...
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Återbäringen räcker till en Speedy i bra skick så det blir inget klockköp. :mrgreen:
 

16610

Patek
2-Faktor
YES! skatte dollars! nu är det bara ha is i magen och välja rätt klocka. Lutar åt en Rolex. Kanske nytt vem vet!?
Det är inte sexit att betala mkt i skatt men fan va fint det är när det kommer tillbaka=)
 

AndyK

Cartier
Lär ha svårt att övertyga frugan att jag behöver en ny klocka till sommaren när jag precis köp en ny. :?
Nog säkrare att lägga de pengarna på huset eller en liten semester (man kanske skulle testa den där Londontrippen som någon tipsade om i en annan tråd). Ibland är livet hårt...
 

Ricrob

Patek
Målarn skrev:

Hahaha! Hemlige Arne! Själv är man ju i stort sett också nolltaxad men frugan ringde precis glad som faen! Nu är bara problemet att jag måste få henne att förstå att "happy wife, happy life" funkar åt andra hållet också! Kan jag få tips på hur jag ska lägga fram familjens fördelar med att pappa har en Daytona tack! :mrgreen:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ricrob skrev:
Målarn skrev:

Hahaha! Hemlige Arne! Själv är man ju i stort sett också nolltaxad men frugan ringde precis glad som faen! Nu är bara problemet att jag måste få henne att förstå att "happy wife, happy life" funkar åt andra hållet också! Kan jag få tips på hur jag ska lägga fram familjens fördelar med att pappa har en Daytona tack! :mrgreen:

Därför att din mandom kommer öka i omkrets med detta innehav! :mrgreen:
 

Ricrob

Patek
Spencer66 skrev:
Ricrob skrev:
Målarn skrev:

Hahaha! Hemlige Arne! Själv är man ju i stort sett också nolltaxad men frugan ringde precis glad som faen! Nu är bara problemet att jag måste få henne att förstå att "happy wife, happy life" funkar åt andra hållet också! Kan jag få tips på hur jag ska lägga fram familjens fördelar med att pappa har en Daytona tack! :mrgreen:

Därför att din mandom kommer öka i omkrets med detta innehav! :mrgreen:

Ajaj, inte bra.. Över 30 cm omkrets är riktigt svårhanterligt ska du veta! ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ricrob skrev:
Spencer66 skrev:
Ricrob skrev:
Målarn skrev:

Hahaha! Hemlige Arne! Själv är man ju i stort sett också nolltaxad men frugan ringde precis glad som faen! Nu är bara problemet att jag måste få henne att förstå att "happy wife, happy life" funkar åt andra hållet också! Kan jag få tips på hur jag ska lägga fram familjens fördelar med att pappa har en Daytona tack! :mrgreen:

Därför att din mandom kommer öka i omkrets med detta innehav! :mrgreen:

Ajaj, inte bra.. Över 30 cm omkrets är riktigt svårhanterligt ska du veta! ;)

Då bör du gå tillbaka till Omega igen om du har det problemet.. :lol:
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag hade en jävla tur och fick tillbaka som en vintage datejust förra sommaren. vill ni hjälpa mig och berätta hur jag ska ta reda på om jag blir en lika lycklig man denna sommar?!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Fabian skrev:
Jag hade en jävla tur och fick tillbaka som en vintage datejust förra sommaren. vill ni hjälpa mig och berätta hur jag ska ta reda på om jag blir en lika lycklig man denna sommar?!
Logga in på Skvs hemsida och gör en preliminär beräkning. Om du har mobilt bank id så kan du göra det via deras app.
 
Topp