• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deklaration

BOTL

Panerai
Bra eller anus?

Själv hade jag helt missat vinstskatten och trodde det skulle bli återbäring.
Ska pynta in 37000 :(
Så jävla typiskt när jag bokade reda till Dubai ett par timmar innan.
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Jag kom ihåg att pynta in vinstskatten men det var inte kul då heller :( 100k adios. Trots detta (eller tack vare?) blev det återbäring :)
 

BOTL

Panerai
Ska bli skoj att se vem som kommer köpa en rolig klocka för återbäringen. Daytonan är så satans snygg med keramisk ring
 
Senast ändrad:

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Tips på bra avdrag?:D haha
Förtydligar mig själv.

Har köpt hus och nu ägt i 1.5 år. Lån på detta samt köpt ny bil även lån på den. Trodde då jag skulle få mer tillbaka på skatten automatiskt med tanke på lånen. Men icke. Hälften emot förra året??! Hur funkar detta? Lär jag göra avdrag själv på någe vis? Trodde de mesta skedde automstiskt?

Finns andra avdrag man kan göra? Har bytt alla fönster och renoverat ett badrum.

Mvh
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Årets största nojj-period. Är alltid lika nervös och vill verkligen inte betala tillbaka en enda krona. Har dock tre år i rad fått tillbaka stora summor, och hoppas verkligen att årets dom blir lika trevlig. Årets lugnande faktor är att jag betalade samma skatt 2015, som för 2014, men jobbade betydligt mycket mindre. Borde båda gott.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Får tillbaka en liten slant själv, det räcker typ till ett Rubber B som jag funderat på att köpa till Suben. :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Förtydligar mig själv.

Har köpt hus och nu ägt i 1.5 år. Lån på detta samt köpt ny bil även lån på den. Trodde då jag skulle få mer tillbaka på skatten automatiskt med tanke på lånen. Men icke. Hälften emot förra året??! Hur funkar detta? Lär jag göra avdrag själv på någe vis? Trodde de mesta skedde automstiskt?

Finns andra avdrag man kan göra? Har bytt alla fönster och renoverat ett badrum.

Mvh
Eftersom jag har läst skatterätt är jag bensäker på mitt råd; ring till skatteverket och fråga dem :) Myndigheter idag har fantastisk service och de kommer klargöra allt för dig
 

Edin

Panerai
Får tillbaka en mindre slant. Lilla mamma däremot ska betala vinstskatt närmare miljonen...
 

MrPlow

Rolex
Eftersom jag har läst skatterätt är jag bensäker på mitt råd; ring till skatteverket och fråga dem :) Myndigheter idag har fantastisk service och de kommer klargöra allt för dig
Skatteverket är fantastiskt när man ringer och pratar med dem. Mindre fantastiska när de vill ha pengar av en eller om man gjort något fel/för sent.
 

MrPlow

Rolex
Absolut!
Hon hade även lite uppskjuten vinstskatt och klagar inte direkt men det smärtar ju lika mycket för det. men hela konceptet med vinstskatt är ju diskutabelt...
Nä det är konstigt. Men när man skissar på en lösning så inser man hur komplicerat allt blir och att det alltid blir något kryphål eller förlorare...
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Skatteverket är fantastiskt när man ringer och pratar med dem. Mindre fantastiska när de vill ha pengar av en eller om man gjort något fel/för sent.
Självklart, deras uttalade uppgift är att se till att få in all (i deras ögon) skattepliktig inkomst till staten. Därför hjälper de dig att kolla vad som ska betalas noggrant, för att sedan vara stenhårda när det är klarlagt :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
10 papp som bortblåst innan jag ens loggade in

(frugan preorder)
Trädgårdsmöbler, studsmatta, bygga ut förråd.....

Nautilus känns långt borta :(
 

Hugii

Audemars
Hellre betala vinstskatt än förlora hela investeringen :) var glada istället. :)

A negative mind will never give you a positive life.
 

Rearden

Cartier
återbärningen räcker kanske till en middag för mig och sambon, 2200.. Jag som hade hoppats på att det skulle komma så man kunde unna sig nån rolig leksak.
 

meo_swe

Audemars
Nu såg jag att ett företag jag aldrig hört talas om "betalat" mig över 150 000 i lön... scamförsök?

Sitter i telefonkö till skatteverket nu
 

meo_swe

Audemars
Har du fått för mycket utbetalt enligt Skatteverket ? Alltså under inkomst så är det en extra arbetsgivare?
Japp. har fått 150 000 från ett företag i Haparanda. Ringde precis företaget i fråga, och det verkar ha blitt något missförstånd.
Har haft två arbetsgivare förra året, det står att jag haft tre...
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Japp. har fått 150 000 från ett företag i Haparanda. Ringde precis företaget i fråga, och det verkar ha blitt något missförstånd.
Har haft två arbetsgivare förra året, det står att jag haft tre...

Inte helt ovanligt. Förmodligen fel personnummer (dvs ditt) på kontrolluppgiften bolaget har skickat till SKV.
 
Topp