• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dela glädje II…...

Rholm

Cartier
Tjena...

Eftersom jag glömde denna del kommer den nu. Jag köpte en klocka av en trevlig kille i England och i samband med detta köp frågade jag om han ville sälja en annan klocka som jag sett i hans ägo. Svaret blev nej, men med ett löfte om jag hade första tjing om han ändrade sig…….På den vägen var det.

Nu tog det ett par månader tills jag fick ett mail, med frågan.."Vill du fortfarande..?
Självklart blev mitt svar, så klockan kom i min ägo med ett löfte att han hade första tjing om….
Efter 6 månader kom ett nytt mail, "Jag saknar den, vill du…?
Jag vred lite på mig och kom fram till att det kanske var lika bra, den har ju nästan bara legat i lådan, den förtjänar ett bättre liv….Så den åkte tillbaks med ett löfte "om…"

3 månader senare kom ett nytt mail…"Vill du…?
Jag var inte svår denna gång heller, så nu är den i Sverige igen. Det värsta var att Posten dribblade bort den i 14 dagar innan den dök upp häromdan. Den hade legat någonstans i 14 dagar sen den tog sig över landgränsen….

Nå..Här är en bild som jag lånat från den trevlige killen i England….Stewart aka Heuerville….
7388257994_a34410fa54_z.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ha ha, här snackar vi inte servicekostnader utan transportkostnader. :)
Har funderat på om man skulle kunna sälja klockor och annat med en återköpsoption men för er verkar det ju fungera bra ändå.

Spännande boett, är det liknande CWC dykarna?`
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Haha vad kul :) har funderat på att maila läkarn som köpte min 14060m och fråga om han vill flippa tillbaka :D


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

Maro

Audemars
Hehe låter ungefär som något jag skulle kunna göra! Har både frågat köpare igen och fått frågan några gånger efter att jag sålt! Dock aldrig lagt med den klausulen:)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Jävligt kul story! Dämpar flipparångesten för en hamstersjäl som undertecknad...man kan alltid be att få köpa tillbaka...
Stadiga kronskydd, ja! Allmänt fet dykare, perfekt för sommaren!
 
Topp