Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dela på ändlänks bitar?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Salle, 17 april 2016.

1. Salle
    Trådstartare

Salle Bonde

undrar om det är möjligt att dela på ändlänkar där hålena till stiftena är igenfyllda. behöver 2 st länkar till min klocka och det enda jag hittar är 3 st ändlänkar som skulle passa. kan man ta bort en länk? $_57.JPG

2. Fanboy

Fanboy Stadsbo

Från:
    Malmö
    Det ser ut att vara en Longinus Hc länk och tror det är ganska svårt att ta bort länkbitarna om det inte finns hål.
    Men sitter förmodligen med något grymt lim så omöjligt är det nog inte !

3. Salle
    Trådstartare

Salle Bonde

ja det är till longines, har stora handleder och och har inte lust att betala 1400 för två länkar när ny armband kostar 2500.
    man ser att hållena är igenfyllda och polerade men vet inte om man ska bara slå med nåt spetsigt eller borra med liten borr.

4. Fanboy

Fanboy Stadsbo

Från:
    Malmö
    känns som att det inte kommer bli bra men det är bara min åsikt. Testa om du känner för det ;)

5. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag förstår inte, har du en till länk eller delar av en länk?

6. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Men om han lyckas borra bort den han inte ska använda, varför skulle det då inte bli bra?

7. Salle
    Trådstartare

Salle Bonde

ja jag får tag på 3 styck ändlänkar för 300 kr och tänkte prova mig fram om jag visste att det skulle funka

8. ironcastle

ironcastle Borgare

Från:
    Söder om Stan
    Vilken bit är det du behöver för att skarva mot din gamla länk; centrumbiten eller den yttre? Om du är beroende av att använda den yttre tror jag att du är rökt. Om du inte har kvalificerad mekanisk vana vill säga. Är det centrumbiten du behöver är chanserna större att det går vägen.

9. Salle
    Trådstartare

Salle Bonde

det är 2 bitar jag behöver minst. så jag plockar bort bara en. det spelar ingen roll vilken bit jag använder hela längd på länken är lika bred,den smalnar inte mot claspen så alla bitar passar nog.

Mårtenssons ur Brookfield