• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dela på inköp av oljor, intresserade?

Dirac

Omega
Friends Of KS
Tänkte anta en utmaning och lära mej att serva klockor, eller i alla fall testa hur det känns att mecka med nåt billigt ur. Verkar intressant! :bookworm:

Har inköpslistan på verktyg klar, inga större överraskningar här. Men när jag kollar närmare på oljorna, så blir det snabbt besvärligt. Eftersom det är en ny hobby för mej, är jag inte speciellt sugen på att satsa 1500kr på bara oljor. Speciellt när de inte håller mer än 5-6 år, och dom minsta förpackningarna ändå kommer att räcka gott och väl. Med verktyg är det ju en helt annan historia.

Så, vem skulle vara intresserad av att dela på ett inköp? Delat på 2 eller max 3 pers, så blir det ju strax rimligare.
Är ingen expert, men vilka oljor som skulle ingå i köpet kan givetvis diskuteras. Eftersom utgångsläget är noll, kan tänka mej nåt i stilen: 9010, D5, 9501, 9415, 8200 och kanske 9020.

Eller finns det nån som säljer mindre mängder?

Mvh,
Dirac
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tänkte anta en utmaning och lära mej att serva klockor, eller i alla fall testa hur det känns att mecka med nåt billigt ur. Verkar intressant! :bookworm:

Har inköpslistan på verktyg klar, inga större överraskningar här. Men när jag kollar närmare på oljorna, så blir det snabbt besvärligt. Eftersom det är en ny hobby för mej, är jag inte speciellt sugen på att satsa 1500kr på bara oljor. Speciellt när de inte håller mer än 5-6 år, och dom minsta förpackningarna ändå kommer att räcka gott och väl. Med verktyg är det ju en helt annan historia.

Så, vem skulle vara intresserad av att dela på ett inköp? Delat på 2 eller max 3 pers, så blir det ju strax rimligare.
Är ingen expert, men vilka oljor som skulle ingå i köpet kan givetvis diskuteras. Eftersom utgångsläget är noll, kan tänka mej nåt i stilen: 9010, D5, 9501, 9415, 8200 och kanske 9020.

Eller finns det nån som säljer mindre mängder?

Mvh,
Dirac

Tjena.

Jag har en hel del oljor i mindre mängd liggande.
Kan kolla vilka imorgon om du är intresserad.
 

Nyte

Breitling
Hade ju kunnat kolla här innan jag beställde oljor för bara någon timme sedan. Oh well.
Jag köpte mina från en fransk säljare på eBay, där kan man köpa i betydligt mindre volymer.
 

rogart-63

Patek
Har det mesta men är intressarad av 9501 och quartz olja . Har för mig 9501 är rätt dyr. Har några andra sorter jag gärna byter med .
En hel burk 9415 och 8217 . 9415 lär ju räcka mitt liv ut?
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
Var via Cousins jag tänkte beställa, men sant, eBay kunde vara ett alternativ för att hitta mindre mängder.
Tyvärr verkar elisabeth ha ganska dyra priser.
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
Här är annars en lista på priser från Cousins. Mängderna är de minsta möjliga:
  • 8200, 20ml = £9.85
  • 9010, 2ml = £14.30
  • D5, 20ml = £22.95
  • 9501, 10ml = £39.75
  • 9415, 2ml = £17.85
  • 9020, 2ml = £14.75
Dvs, köper man hela settet, är man uppe i 1400 kr
 

rogart-63

Patek
D5 är på väg att tas bort .Tror man ersatt den med Synt-Hp1300 eller var det Synt-HP1000? Tveksam till om du behöver 9020 till en början. Och 9415 ? Funkar fint med 9010 till dom flesta gånghaks juveler ? 9501 är ruskigt dyr men attans bra . Men 8200 funkar fint till keyless work annars.
 
Topp