• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Delar med mig av en Tudor unboxing

plexan

Cartier
Grattis!
En av dom få Chronografer jag skulle kunna tänka mig att äga! (har väldigt svårt för Chronografer)
Vart dock lite besviken på färgerna när jag såg den in real life förut.
 

GurraG

Cartier
Grattis!
En av dom få Chronografer jag skulle kunna tänka mig att äga! (har väldigt svårt för Chronografer)
Vart dock lite besviken på färgerna när jag såg den in real life förut.


Flera kommentarer till färgen i tråden så jag ska ge mitt högst subjektiva omdöme. Först ska jag säga att jag insett in förkärlek till blått, har idag en Monaco och en vintage Hamilton med blå tavlor, och så den här då...

Men, för att kommentera färgen på Tudor:en så tycker jag att färgen är det som växer mest efter fyra dagars användning. Först tyckte jag att det blå på tavlan var lite blekt men har insett hur sofistikerat Tudor färgsatt klockan. Bezeln är starkt djupblå medan sekundmarkeringen kring tavlan är en "solblekt" nyans av samma färg och jag skulle vilja påstå att bakgrunden till sub-dialsen är en liten aning mörkare men det kan vara en synvilla. Dessutom är tavlan inte vit utan ljust grå med ett litet rödstick i som matchar de orange markeringarna och den gulaktiga lumen. En soligt mjuk färgställning som får mig tänka preppy mode och rivieran...
 
Topp