• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Gurra G

Omega
Hej!
Oerhört nöjd med min khaki Military Field. gillar den blå tavlan.
DSC_0071.JPG
 

MickeJ

Panerai

Mattias J

Omega
2-Faktor

Zed

Swissera
Professional Dealer
Någon som vet vad en sådan här begagnad Jazzmaster Chrono är värd? En vän vill sälja och jag har inte den blekaste...

DSC_4357.jpg
 

Crispie

Rolex
Jag såg att denna dykarchrono swishade förbi i en post för länge sedan utan några reaktioner. Vadå. Finns det inga fanboys här? Varför inte? Jag tycker den är skitläcker.

"Hamilton khaki navy sub auto chrono" med ref: H78716333. Sitter ett H31 verk i som är ett lätt modifierat ETA/Valjoux 7753 med hela 60 timmars power reserve.

Här finns lite mer skön info: http://wristreview.com/?p=2453

Bilden är från stulen.
IMG_4977.PNG
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Länken sitter på just nu för första gången efter justering på min Seaview. Skönare än väntat och känns lite "biffigare" Ruckning klar hos urmakare idag så nu skall den mätas upp några dagar.


IMG_0345.JPG

IMG_0342.JPG
IMG_0341.JPG
 
Senast ändrad:

Nilas

Patek
2-Faktor
Riktigt sugen på att testa en Hamilton khaki. Gillar den enkla men ändå mycket tilltalande tavlan. Svårt att hitta bra begagnade bara.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Nu är jag också bra sugen på en Hamilton efter att ha läst tråden :)

Närmare bestämt en Khaki field king automat. Finns de någon anledning att inte beställa från bodoni? Ser att de har den hemma för 360 euro.

Skulle gärna köpa en beggad men finns inte så många sådana att få tag på.
 

Rulle

Audemars
Nu är jag också bra sugen på en Hamilton efter att ha läst tråden :)

Närmare bestämt en Khaki field king automat. Finns de någon anledning att inte beställa från bodoni? Ser att de har den hemma för 360 euro.

Skulle gärna köpa en beggad men finns inte så många sådana att få tag på.

Bodoni tar rätt mycket för att skicka den ..och är ingen AD !
Maila olfert ! Dom är AD och kommer utan tvekan ge dig den till samma pris !!
 

mouqvist

Rolex
Vet ej om denna har nämnts men denna är jag sugen på
Titanboett med PVD-behandling!
(synd att datumet tränger sig mellan siffrorna 3 och 15)
IMG_0581.PNG
 
Topp