• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den bästa allrengöringen? (För oss småbarnsföräldrar)

Den här kanske passar in i tråden om småbarn, men det är en viktig fråga och jag söker så många svar som möjligt!

Jag gillar att ha det rent runt om mig, många skulle säga att jag är sjukligt pedant när det kommer till renhet.

När man har småbarn så blir det smutsigt efter varje måltid, och det är alltid något i köket som måste rengöras.

En våt disktrasa är inte så effektiv eller hygienisk, så jag undrar efter riktigt bra allrengöring.

Jag har testat allt man kan köpa på Ica, men gemensamt för alla är att dom luktar förjävligt när man använder dom.

Jag vill kunna spraya på, vänta och torka bort med hushållspapper eller trasa. Sen ska det inte lukta något, utan bara vara rent och fint.

Någon annan som funderar kring detta och har testat något som funkar bra? :)
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Den här kanske passar in i tråden om småbarn, men det är en viktig fråga och jag söker så många svar som möjligt!

Jag gillar att ha det rent runt om mig, många skulle säga att jag är sjukligt pedant när det kommer till renhet.

När man har småbarn så blir det smutsigt efter varje måltid, och det är alltid något i köket som måste rengöras.

En våt disktrasa är inte så effektiv eller hygienisk, så jag undrar efter riktigt bra allrengöring.

Jag har testat allt man kan köpa på Ica, men gemensamt för alla är att dom luktar förjävligt när man använder dom.

Jag vill kunna spraya på, vänta och torka bort med hushållspapper eller trasa. Sen ska det inte lukta något, utan bara vara rent och fint.

Någon annan som funderar kring detta och har testat något som funkar bra? :)
Vi använder vatten och liten skvätt grönsåpa i en sprayflaska. Blir rent, luktar ingenting och är miljövänligt jämfört med allt annat skit som finns i affärerna
 
Har en flaska Cilit Bang för kök och allrengöring och jag tycker att den luktar då jag har använt den. Men den tar jävlar allt! Så det är den bästa jag har testat so far.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Tar det verkligen riktigt jävliga fläckar? Tänk smör/sylt/socker/saft osv..
Ja, sen beror det nog på hur länge det suttit och torkat in. Men som jag förstod dig, att du vill ha det rent omkring dig så antar jag att du tvättar precis efter avslutad måltid mm.
Det tar bort allt sånt, värt att prova och kostar inte så mycket ifall du inte blir nöjd
 

engst

Cartier
Diskmedlet yes är mer gångbart än man kanske tänker sig. Hyfsat skonsamt och diskret dessutom.

Fast egentligen kan man ju knappast vinna ett fläckrace mot hemmavarande småbarn :)
 

Case

Panerai
Själv föredrar jag lite skit i hörnen. ;) Ett vältränat immunförsvar ger färre sjukdomar och allergier. Ha gärna djur hemma också...

Men om du nödvändigtvis måste ha spit shine på hela hemmet så är det bästa såpa eller diskmedel uppblandat med vatten i sprayflaska, som nämnt ovan. Jag pratade om rengöringsmedel med chefen för ett medelstort städföretag för några år sedan och hon hävdade bestämt att diskmedel är det enda som behövs för att städa ett vanligt hem, även med småbarn
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
product.jpg
 
IMG_0533.JPG
Ok, nu har jag provat och utvärderat den stora favoriten Yes utblandat i en sprayflaska.

Jag har testat ett flertal olika koncentrat och sammanfattningsvis kan jag säga att det suger. Det ser bra ut på håll, men när jag granskar ytan på nära håll så ser jag att det ligger en liten hinna överallt från diskmedlet. Kolla t.ex en glashäll. Jag får skölja och efterforska med ren trasa två-tre gånger tills det blir bra, men då är det visserligen rent.

Sen då?

Jag testade denna och den är så nära mina önskemål jag kan komma. Verkar vara baserad på sprit så den tar ca 75% av all sorts smuts bedömer jag det till. Det övriga, typ matfett tar jag led diskmedel.

Den här luktar inte, man drar av med ett hushållspapper och det blir verkligen rent nå så mycket jävulst direkt.

Kan man köpa i en kubiks ibc-behållare tro? :)
 

frasse

Cartier
Vi använder vatten och liten skvätt grönsåpa i en sprayflaska. Blir rent, luktar ingenting och är miljövänligt jämfört med allt annat skit som finns i affärerna
Samma här grumme grönsåpa(varför köpa yes tillverkat utomlands när man köpa grumme och se till att svenskar får behålla jobbet) i en sprayflaska. Funkar bättre än nåt annat man haft. Har 4barn och djur.

Får man en hinna efter så har man för mycket grönsåpa helt enkelt. Räcker med så lite så.

Alt annat är bara för Suckers som går på reklam.
 
Samma här grumme grönsåpa(varför köpa yes tillverkat utomlands när man köpa grumme och se till att svenskar får behålla jobbet) i en sprayflaska. Funkar bättre än nåt annat man haft. Har 4barn och djur.

Får man en hinna efter så har man för mycket grönsåpa helt enkelt. Räcker med så lite så.

Alt annat är bara för Suckers som går på reklam.

Hur mycket såpa kör du på en liter vatten? Typ en kapsyl?
 

RosaCasio

Cartier
När jag läser denna tråden så kryper det verkligen i mig eftersom jag vet hur det ser ut i köket just nu. Men lilleman brottades ner mig och somnade på bröstet så jag är neutraliserad haha.
 

Malmoo

Omega
I vår familj så är vi beroende av Huggies våtservetter.

Så fort det är rea (10kr styck så fylls vårt lager på). Vi slutade ha blöjbarn för ett par år sedan, men Huggies ha överlevt ändå.
Funkar till det mesta, även när man spiller saker på tyg.

Den stora frågan är om vi åsamkat våra barn några framtida men av användandet men det får det vara värt. :)
Exempelvis så torkades ansikte, rumpa etc..
Samtidigt så kan svågern ha problem att få väck färg på bilen efter en lättare skada på lacken. Inget funkade förutom Huggies.

Huggies 4 Life. :)

Ta det med en nypa salt, men jag är sjukt nöjd med att de finns i hemmet. Torka slänga, inga illaluktande trasor, wettexdukar etc.
 
Topp