• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Behöver ett gott råd av er kunniga Zodiac-fans. Killen jag köpte Sea Wolf:en av har erbjudit mig att köpa den här Aerospace GMT:en:
20160928_162537.jpg

20160928_160011.jpg

Fick några bilder till men ingen är riktigt bra, de här två är bland de bättre. Begärt pris är: "With JB Champion bracelet of right length - US$1100 (PayPal) shipped to your door.". Fick ett gäng URL:er av @Donkii till Aerospace GMT:er som sålts/säljs, vad jag kan se så är $1100 ett pris i det övre segmentet vad gäller Zodiac Aerospace GMT, vad tycker ni?
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Skulle gärna sett en liknande på min handled.:)
Skulle ha upptäckt den här tråden tidigare så skulle jag ha kunnat tipsat om en Sea Wolf med svart tavla i samma fina skick som min från samma säljare. Han erbjöd mig att köpa den men då hade jag ännu inte fått min Sea Wolf så jag kunde känna hur den kändes, därför avböjde jag affären. Klockan såldes sedan snabbt på eBay.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Behöver ett gott råd av er kunniga Zodiac-fans. Killen jag köpte Sea Wolf:en av har erbjudit mig att köpa den här Aerospace GMT:en:
20160928_162537.jpg

20160928_160011.jpg

Fick några bilder till men ingen är riktigt bra, de här två är bland de bättre. Begärt pris är: "With JB Champion bracelet of right length - US$1100 (PayPal) shipped to your door.". Fick ett gäng URL:er av @Donkii till Aerospace GMT:er som sålts/säljs, vad jag kan se så är $1100 ett pris i det övre segmentet vad gäller Zodiac Aerospace GMT, vad tycker ni?
Har själv ingen expertis inom just denna modell, men helvete vad snygg den var med pepsibezel och championlänk. Vet du hur skicket på verket är?
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Behöver ett gott råd av er kunniga Zodiac-fans. Killen jag köpte Sea Wolf:en av har erbjudit mig att köpa den här Aerospace GMT:en:
20160928_162537.jpg

20160928_160011.jpg

Fick några bilder till men ingen är riktigt bra, de här två är bland de bättre. Begärt pris är: "With JB Champion bracelet of right length - US$1100 (PayPal) shipped to your door.". Fick ett gäng URL:er av @Donkii till Aerospace GMT:er som sålts/säljs, vad jag kan se så är $1100 ett pris i det övre segmentet vad gäller Zodiac Aerospace GMT, vad tycker ni?
Härligt blekt vridring. Tavla och visare ser kanonfina ut.
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har själv ingen expertis inom just denna modell, men helvete vad snygg den var med pepsibezel och championlänk. Vet du hur skicket på verket är?
Nej, fick bilderna sent igår kväll så jag hann inte fråga om det (han har satt den på "hold" så jag har ett par dagar på mig att bestämma mig). Jag vet dock om att han noga går igenom klockorna innan han säljer dem så jag utgår ifrån att det är i bra skick, här får du se bilden på min SW i en timegraph från hans annons på eBay (har själv en timegrapher men jag har inte kört SW:en i den):
swInTg.png

Som sagt, jag utgår ifrån att GMT:en har samma fina siffror och skick :)
 

PJW

Audemars
2-Faktor

Nej, fick bilderna sent igår kväll så jag hann inte fråga om det (han har satt den på "hold" så jag har ett par dagar på mig att bestämma mig). Jag vet dock om att han noga går igenom klockorna innan han säljer dem så jag utgår ifrån att det är i bra skick, här får du se bilden på min SW i en timegraph från hans annons på eBay (har själv en timegrapher men jag har inte kört SW:en i den):
swInTg.png

Som sagt, jag utgår ifrån att GMT:en har samma fina siffror och skick :)

Om du litar du på säljaren, gillar din SW, har råd och gillar GMTn så kör. Modellen tycker jag är vassare än SWn, faktiskt.
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Om du litar du på säljaren, gillar din SW, har råd och gillar GMTn så kör. Modellen tycker jag är vassare än SWn, faktiskt.
Ja, jag litar på honom :) När jag fick SW:en så var armbandet alldeles för kort (glömde som vanligt att fråga om dess längd...), mailade honom och han skickade omgående över två extra länkbitar till mig utan någon kostnad all :) Han var även väldigt vänlig och tålmodig när han instruerade mig hur jag skulle sätta dit dem, vet också om att han har sålt ett antal Zodiacs på eBay samt att han är aktiv på http://www.vintagezodiacs.com. Ja, jag gillar min SW och gillar GMT:er överlag (har en Heuer 11630 GMT samt en Rolex GMT Master II sedan tidigare), har även en liten slant kvar på mitt "klockkonto" så jag har även råd med den :)
 
  • Like
Reactions: PJW

PJW

Audemars
2-Faktor
Ja, jag litar på honom :) När jag fick SW:en så var armbandet alldeles för kort (glömde som vanligt att fråga om dess längd...), mailade honom och han skickade omgående över två extra länkbitar till mig utan någon kostnad all :) Han var även väldigt vänlig och tålmodig när han instruerade mig hur jag skulle sätta dit dem, vet också om att han har sålt ett antal Zodiacs på eBay samt att han är aktiv på http://www.vintagezodiacs.com. Ja, jag gillar min SW och gillar GMT:er överlag (har en Heuer 11630 GMT samt en Rolex GMT Master II sedan tidigare), har även en liten slant kvar på mitt "klockkonto" så jag har även råd med den :)
Go for it! Kul liten sak.
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Full set, helt original och väldigt mysig på armen. Rolex-folket sätter väl eftermiddagskaffet i halsen förstås ... ;)

IMG_6861.JPG
Den är verkligen läcker och är väldigt likt en Rolex GMT Master 1675 i mitt tycke :) Är väldigt svag för GMT Pepsi:s i allmänhet, har en Heuer och en Rolex samt en Zodiac Aerospace GMT inkommande (ja, jag slog till på den jag skrivit om tidigare :D), skulle väldigt gärna få tag på en som din :) Den Zodiac jag nu mest av allt skulle vilja ha är en sådan här:
22Zodiac2446CGMT.jpg

Jag är mycket svag för vintage Heuer klockor, skulle väldigt gärna vilja ha en Heuer Autavia 2446C GMT som ser ut så här:
31Aut2446CGMT195x.jpg

Båda är ganska så lika som ni ser :) Skillnaden är väl att Heuer:n kostar en 3-4 skjortor och Zodiac:en kanske 1 eller 2 :D

Edit: båda bilderna är hämtade ifrån http://www.onthedash.com/Guide/_Chronographs/62.Autavia/c.Manual--GMT/
 
Senast ändrad:

Weberg

Audemars
Den är verkligen läcker och är väldigt likt en Rolex GMT Master 1675 i mitt tycke :) Är väldigt svag för GMT Pepsi:s i allmänhet, har en Heuer och en Rolex samt en Zodiac Aerospace GMT inkommande (ja, jag slog till på den jag skrivit om tidigare :D), skulle väldigt gärna få tag på en som din :) Den Zodiac jag nu mest av allt skulle vilja ha är en sådan här:
22Zodiac2446CGMT.jpg

Jag är mycket svag för vintage Heuer klockor, skulle väldigt gärna vilja ha en Heuer Autavia 2446C GMT som ser ut så här:
31Aut2446CGMT195x.jpg

Båda är ganska så lika som ni ser :) Skillnaden är väl att Heuer:n kostar en 3-4 skjortor och Zodiac:en kanske 1 eller 2 :D

Edit: båda bilderna är hämtade ifrån http://www.onthedash.com/Guide/_Chronographs/62.Autavia/c.Manual--GMT/
Jäklar va fina! Klart avis, nästan lite missunnsam haha. Ja, denna finns i ett par utföranden, med olika visare, men denna med Mercedes-visare och runda index (istället för kantiga) är på pricken Rolex look-alike. Faktum är att denna togs fram för att vara ett alternativ till Rolex och kostade 1.250 US dollar 1990, vilket var en hel del. Tycker den är vrålsnygg med det matta Pepsi-ringen! Denna är eventuellt till salu, då jag väntar på större (dyrare) modell på väg in. Eftersom denna är så pass sällsynt ser jag helst att den hamnar hos någon som verkligen uppskattar den. Kommer med originalbox inkl. kudde, stämplat cert och handboken, vilket nästan är omöjligt att hitta idag. Hör av dig om du är seriöst intresserad! :) @Hasse Varg
 
Topp