• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

MAK

Friends of KS
IMG_8612.JPG

Inte helt rätt datum, men Zodiac!
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Suck, mailade till säljaren om att klockan hade kommit (skickade med den första bilden jag postade ovan) och tackade för en bra affär. Fick direkt ett erbjudande om först atjing på en ny Zodiac som han har på ingående... En Zodiac World Time liknande den här tydligen:
24556573802_4f0ac349ef_c.jpg

Om den han får in är i samma fina skick så vet jag inte om jag kan motstå den :( Ingen här på tråden som behöver köpa en fin Omega Speedmaster Professional 1994 (en Moonwatch alltså, jag har fyra stycken av varierande ålder) så att jag får över lite pengar till ännu en trevlig Zodiac :D
Jag avböjde att köpa klockan då jag har köpt alldeles för många klockor i år :D Om någon här i tråden är intresserad så finns den ute på eBay nu:
http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...X332024723015.TRS0&_nkw=332024723015&_sacat=0
 

Julle

Omega
Sådär då kan man äntligen få ta del av Zodiacgemenskapen! Är inget vidare fan av bundband som klockan kom på men utan bund-biten vart det bättre, även om jag helst vill ha typ ett brunt racingläder till denna.. :hungry:
Tack än en gång till dig @Jonte73 för min nya sjödrake :)
image.jpeg
 

Jonte73

Audemars
Sådär då kan man äntligen få ta del av Zodiacgemenskapen! Är inget vidare fan av bundband som klockan kom på men utan bund-biten vart det bättre, även om jag helst vill ha typ ett brunt racingläder till denna.. :hungry:
Tack än en gång till dig @Jonte73 för min nya sjödrake :)
image.jpeg
Blir fet på länk och sharkmesh.
Kul att du gillar den och att den får handledstid.
Fränt :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Har äntligen blivit med Zodiac. Ganska lik en modell från ett här på forumet ganska upphaussat märke. Dock med några förbättringar (kvarts + avsaknad av jätteful mercedesvisare).:D Bakstycket på sekundvisaren verkar inte linjera med resten av visaren, skönt knasigt!:)
1212-.jpg
 

cRw

Omega
Fantastiskt fint @M.L. samt grattis till ett kap (har iof ingen aning vad du betalat, men alla Zodiac´s är kap) och välkommen in i den riktiga värmen!
Vad kan man tänkas att det är för årgång på den?
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Kollar med er Zodiacare innan jag lägger den på annons.

Har en Zodiac original oysterlänk som passar 24mm luggar, typ V-wolf etc.

I väldigt bra skick för sin ålder och ganska lång. Med dykförlängning.

Intresserad? Ge mig ett bud!
IMG_0302.JPG

IMG_0303.JPG

IMG_0305.JPG
 

Ahmed

Panerai
HI,
I want to buy one of this model: Zodiac ZO2111 or ZO2110. If anyone has one and want to sell it to me. please let me know. thanks
 
Kollar med er Zodiacare innan jag lägger den på annons.

Har en Zodiac original oysterlänk som passar 24mm luggar, typ V-wolf etc.

I väldigt bra skick för sin ålder och ganska lång. Med dykförlängning.

Intresserad? Ge mig ett bud!
IMG_0302.JPG

IMG_0303.JPG

IMG_0305.JPG
En extremt välbyggd länk. Funkar med fördel till 44mm V-Wolf men ej att förglömma V-Sport (50/50) chrono och/eller GMT. Sådana finns det ju några här, har jag för mig.
 
Delar till Zodiac Sea Dragon Chrono!?
Den olycksalige Andy har ju i likhet med mig lagt klockorna på hyllan. Men han är lite mer militant i sin avhållsamhet än jag. Därför fick jag en julklapp i form av den reservdels samling som han tidigare fick av mig när jag lade ner. Så nu kollar jag intresse för tavlor och visare. Finnes gör en svart tavla, en svart Ghost tavla och en blå tavla. Det finns även orange, gul och silver visarsatser. Hör av er om det är intressant.
 
Topp