• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Znygg-Zodiac.:)
0121-.jpg
0121.jpg
 
Vad hände? 40års kris? Svacka i förhållandet? Gräset var inte grönare på andra sidan? Eller är det bara snygg utfyllnad i klocklådan?
Behövde återhämta mig lite. Inga stora kriser. Kapade bara onödigvändiga tidsutgifter. Började brottas. Lägger numera 8 timmar i veckan på det och inser att somliga gör allt till sitt heroin. Så fuck it...
 
Den där var ju skitball! Vad är det för något? (För en total Zodiac-nybörjare)
Glad att du frågar :). Kort recap.
Rykande färskt så har vi alltså lite re-issues av klassiska Sea Wolf modeller här i tråden. Alltså Zodiac backar bandet, plockar upp den mest intressanta modellen historiskt. Sea Wolf var den första massproducerade 200m dykarklockan (1953). Vilket lade grunden till märkets golden age. Så efter ett dryyygt decennium med idel quartz och nya modeller satsar man stort och goes automatic och Sea Wolf. Finns bland annat som Super Sea Wolf Skin diver och Super Sea Wolf Compressor. De tre exemplen nyss postade är den senare. Men det finns en Skin Diver Reissue på forumet. Det ligger en Review på den i rätt forum.
Jävligt roliga klockor! Ett starkt alternativ för dig som letar 40mm dykare som sticker ut och har lite historia med sig. Jääääääääävligt ovanliga i Sverige då de inte har Åf här.
 
Något för fixaren. Här har jag en raritet. Sista Sea Wolfen som gjordes vid sista ägarbytet för Zodiac och rättighetstjafs satte P för modellen under en lång period. 90-talare. Men den ännu mer ovanliga länken. 22mm mellan hornen. 41mm i diameter. Bästa sizen någonsin enligt mig. Ronda Quartz 517. Jag säljer denna extremt billigt till dig som kan/vill fixa denna till sin fulla potential. 1. Hitta och sätt i nytt Saffir (inga problem)
2. Mekaniskt rikta hornen (som är kända för att kröka sig med band då de är långa/tunna) så länken passar igen. Låt oss säga 1500kr.
IMG_0756.JPG
 
Topp