• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Joakim

Sugen
2-Faktor
Vad gillar ni nya Sea Wolf länken? Är lite kluven. Lånad bild.
IMG_0757.JPG
Det är något som stör helheten, svårt att sätta fingret på det
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Vill tipsa om den här vintage Zodiac:en som ligger ute till försäljning på Omega Forums:
https://omegaforums.net/threads/nos...12-ref-2547n-a-zodiac-dato-12-ref-4567.52720/
Verkligen en läcker "Poor man's Heuer", känner mig lite frestad själv men behöver nog ta det lite lugnt i mitt klock-investerande då det nya klockåret just har börjat :) Någon av er andra i tråden kanske känner er frestade att slå till?
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Vill tipsa om den här vintage Zodiac:en som ligger ute till försäljning på Omega Forums:
https://omegaforums.net/threads/nos...12-ref-2547n-a-zodiac-dato-12-ref-4567.52720/
Verkligen en läcker "Poor man's Heuer", känner mig lite frestad själv men behöver nog ta det lite lugnt i mitt klock-investerande då det nya klockåret just har börjat :) Någon av er andra i tråden kanske känner er frestade att slå till?
Jisses vilken pjäs, men prioriterar sparbössan ett tag till
 
Blev blåst! Fick länk och klocka med boett som ej tar länk! Har kommit överens med säljaren och beställt ny/rätt. Så denna ligger nu på tratten för den som är intresserad.
IMG_0991.JPG
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Har länge velat köpa denna...men den verkar vara vara omöjligt att få tag på.:(
$_57.JPG
Köpte istället denna...
Zodiac.jpg

...och moddade lite. Ny länk från Hadley-Roma, nytt glas (då jag lyckades paja det gamla när jag tog bort vridringen:banghead:), nytt insert samt att jag lämnade in vridringen för guldplätering. Riktigt nöjd!:)
0zodZT.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Galet! Helt galet!
Men jag gillar de! Tumme upp! Får man undra vad kalaset gick på (guldpläteringen framförallt)?
Tackar!
Kostnaden för moddningen drog iväg lite, speciellt med tanke på vad ursprungsklockan kostade.:oops:
Men å andra sidan har jag två klockor i en då jag fick två vridringar till klockan (varav en fortfarande är original). Nu tror jag iofs knappast att jag kommer att byta tillbaka till "pepsi".:)
Följande har jag plöjt ned i projektet:
Guldplätering av vridring: 2500 kr
Insert (från eBay): några hundra kr
Länk: 700 kr
Glas: 500 kr
 
  • Like
Reactions: MAK

Joakim

Sugen
2-Faktor
Har länge velat köpa denna...men den verkar vara vara omöjligt att få tag på.:(
$_57.JPG
Köpte istället denna...
Zodiac.jpg

...och moddade lite. Ny länk från Hadley-Roma, nytt glas (då jag lyckades paja det gamla när jag tog bort vridringen:banghead:), nytt insert samt att jag lämnade in vridringen för guldplätering. Riktigt nöjd!:)
0zodZT.jpg
Kul projekt!
 
Topp