• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Joakim

Sugen
2-Faktor
Skål
IMG_20170715_192928.jpg
 
Den är ibland snygg, ibland ful med konstiga proportioner, men jag har bara sett bilder och är dessutom påverkad av alkohol just nu, måste provas nyktert med andra ord
Nix, rakt igenom fantastisk. MEN får man bara ta en med in i himlen vinner Compressorn med en noslängd. Säger det någorlunda neutralt då @Peter K äger en Compressor och jag en (eller två) Skin...
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
L

Låt oss testa. Ge mig en kort instruktion hur jag ska gå till väga/värdera.

Och ja, den är underbar på båda sina länkar.
Lättast är att ladda en stund i solen eller med uv-lampa/ficklampa och sen bara dyka in i ett mörkt utrymme och kolla resultatet. Har man dessutom någon annan klocka till hands med erkänt bra lume (Seiko, Omega etc) blir det intressant att jämföra. Förutom hur starkt det lyser är det även stor skillnad på hur snabbt det mattas av. Den svåra biten, tycker jag, är att lyckas fotografera på nära håll utan att det blir suddigt. Det finns inga fasta parametrar utan det blir mer en samlad, subjektiv bedömning av lumen som landar i ett högst svävande betyg som "kass", "helt ok", "grym" eller något liknande...:)
 
Ja, just nu är det lite dille på den. Nytändning ordentligt. Locket ligger stadigt på klocklådan och alla andra har slutat ticka vid det här laget. En ordentligt BOOOM till keeper. Gillar du den blå varianten på jubilee så är det nu du ska börja PM:a. Den känns helt omotiverad. Jag har ju blå Skin och Super Sea 68.
IMG_1716.JPG
 
20170705_190043.jpg

Minns du den här @Eric Jajjamensan P ?
Jag krossade glaset för 2,5 år sen och beklagade mig här för ca 2 år sen. Var då så irriterad på glaset så jag la den i en låda och idag när någon gillade bilden på den så hade irritationen släppt
Hur stora är chanserna att hitta ett glas till en ZO4000?
Vilken jävla bloodhound man är. Nej från Fossil Sverige blir ja via ny kontakt i USA. Snart är klockan som ny ;)
Se bara till att svara på PM!
 
Topp