• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170
Som jag känner mig dagen efter AW:n. Min sexiga Red Eye äger.
9ypybame.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Så möter jag morgonen. Med klar himmel och isande frisk andedräkt. Herdarna i Spexeryd ångar som en sovande kropp. Kämpandes mot kylan. Med bara diset som täcke.

En ny dag. Allt är sig likt men ingenting kommer bli som förr. Vi väntar. Vi förväntar. Det väntar något mäktigt runt knuten.

Måndag. Den första dagen på nästa vecka. Efter postens dvala kommer svettiga små fingrar trasa sönder gröna kuvert. Glasartade blickar kommer att försöka se sig mätta på innehållen. Synapser gnistra och glöda i annars så avtrubbade själar. Sanningen kommer att stiga upp ur djupet ur de utvalda. Sanningen att Rolex suger och att en klocka aldrig bör göra högre anspråk i livet än en Zodiac.
Sedan lyfter Zodiac-tråden som en väldig örn. Evig kommer den sedan sväva och kasta sin skugga över allt...

Och ibland landa för att picka ögonen ur Rolexägare.

Men nu kämpar jag med två dilemman. Hur avslutar man världens i särklass bästa säljtråd. Hur skriver man slutet på denna fresk större än livet. Och kan det vara så att Björn Ranelid är min far...
21.00 faller allt på plats

adapaha7.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Nu efter premiärrundan med min ny-gamla Sea Dragon kan jag bara sammanfatta den kl. 01:53 som världens bästa krogklocka. Råkar stöta i något? Skiter plexit i. Sticka ut? Alla gamla tefatsklockor kan gå och duscha, en röd kung är här nu. Med Chronon kan man ta tid på ölsvepandet. Vad finns inte att gilla? Alla som inte högg en Zodiac missar en blivande ikon.
image.jpg


Checkar ut nu, peace klockbröder!
 
Nu efter premiärrundan med min ny-gamla Sea Dragon kan jag bara sammanfatta den kl. 01:53 som världens bästa krogklocka. Råkar stöta i något? Skiter plexit i. Sticka ut? Alla gamla tefatsklockor kan gå och duscha, en röd kung är här nu. Med Chronon kan man ta tid på ölsvepandet. Vad finns inte att gilla? Alla som inte högg en Zodiac missar en blivande ikon.
image.jpg


Checkar ut nu, peace klockbröder!
Heja, heja, heja


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Andy McB

Rolex
Mycket användbar klocka. Tror den kan användas vid bergsprängning också :)

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Min fråga till alla som har någorlunda koll här inne, jag har kollat på en Zodiac som jag tycker ser extremt ball ut till min flickvän. Men jag kommer säkert köra den själv :D

På storleken står det 41mm, men kan det stämma på en damklocka? Någon som har erfarenhet? Eller menar de på höjden och inte bredden? Min flickväns handleder är nämligen inte de största, å andra sidan snor jag den till sommaren om hon inte vill ha den. Men hade varit kul om den inte var för stor..
Klockan i fråga: http://www.ebay.com/itm/Zodiac-Ladi...te-Dial-Pink-Rubber-Strap-Watch-/350554847801

Bild:
$(KGrHqZ,!l!E9IbwLVqdBPecGt,9Eg~~60_57.JPG



Härligt att det blivit lite mer aktivitet de senaste dagarna i forumets skönaste tråd!

Här kommer en bild på min galna V8:a!
Bild

Ser riktigt fet ut med den länken! :)
 

Jonte73

Audemars
Min fråga till alla som har någorlunda koll här inne, jag har kollat på en Zodiac som jag tycker ser extremt ball ut till min flickvän. Men jag kommer säkert köra den själv :D

På storleken står det 41mm, men kan det stämma på en damklocka? Någon som har erfarenhet? Eller menar de på höjden och inte bredden? Min flickväns handleder är nämligen inte de största, å andra sidan snor jag den till sommaren om hon inte vill ha den. Men hade varit kul om den inte var för stor..
Klockan i fråga: http://www.ebay.com/itm/Zodiac-Ladi...te-Dial-Pink-Rubber-Strap-Watch-/350554847801

Bild:
$(KGrHqZ,!l!E9IbwLVqdBPecGt,9Eg~~60_57.JPG





Ser riktigt fet ut med den länken! :)
Klippte en till frugan på 39 mm och den sitter som en fläskläpp ;)
Kör !
 

Jonte73

Audemars
Min fråga till alla som har någorlunda koll här inne, jag har kollat på en Zodiac som jag tycker ser extremt ball ut till min flickvän. Men jag kommer säkert köra den själv :D

På storleken står det 41mm, men kan det stämma på en damklocka? Någon som har erfarenhet? Eller menar de på höjden och inte bredden? Min flickväns handleder är nämligen inte de största, å andra sidan snor jag den till sommaren om hon inte vill ha den. Men hade varit kul om den inte var för stor..
Klockan i fråga: http://www.ebay.com/itm/Zodiac-Ladi...te-Dial-Pink-Rubber-Strap-Watch-/350554847801

Bild:
$(KGrHqZ,!l!E9IbwLVqdBPecGt,9Eg~~60_57.JPG





Ser riktigt fet ut med den länken! :)
41 mm på frugans arm.
image.jpg
 

Andy McB

Rolex
Tack :)
Ja den lär få mycket handledstid så därför kränger jag iväg några andra Zodiacs...

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 
Topp