• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den första riktiga klockan!

Najkks

Breitling
Har plöjt mig igenom ett oräkneligt antal Invicta, Diesel osv genom åren.. Vad jag gillat då är främst tyngden på invictan samt storleken på diesel!

Dock ramlade jag över ett objekt som helt enkelt var för svårt att motstå, som nu blivit en ständig följeslagare på armen - och mina andra har lagts ut till försäljning!

Hittade mig ett exemplar som behövde stora mått av TLC, på alla plan!

Efter service, polering, ruckning osv, fick jag till slut hem den efter all väntan..

Min Breitling Evolution (a13356)
 

Bilagor

  • IMG_20160621_144742.jpg
    IMG_20160621_144742.jpg
    93.1 KB · Visningar: 378
  • IMG_20160621_144733.jpg
    IMG_20160621_144733.jpg
    83.6 KB · Visningar: 333
  • IMG_20160621_144740.jpg
    IMG_20160621_144740.jpg
    91.5 KB · Visningar: 329
  • IMG_20160621_144717.jpg
    IMG_20160621_144717.jpg
    113.2 KB · Visningar: 328

MrDali

Omega
Har plöjt mig igenom ett oräkneligt antal Invicta, Diesel osv genom åren.. Vad jag gillat då är främst tyngden på invictan samt storleken på diesel!

Dock ramlade jag över ett objekt som helt enkelt var för svårt att motstå, som nu blivit en ständig följeslagare på armen - och mina andra har lagts ut till försäljning!

Hittade mig ett exemplar som behövde stora mått av TLC, på alla plan!

Efter service, polering, ruckning osv, fick jag till slut hem den efter all väntan..

Min Breitling Evolution (a13356)
Grattis! Den ser riktigt bra ut, känns som att du fick den till ett bra pris också!?
 

Najkks

Breitling
Vet inte exakt årsmodell men tror 05-08?

Klart godkänt med 11.5k inkl service!

Gick en liknande för 29k med box+cert

Dock saknar jag dessa, fast ska ju ändå behålla klockan så det gör inget :)
 

Greven

Audemars
Bra att du lämnat Invicta och Diesel bakom dig. ;) Grattis till den första riktiga klockan!

Edit: Som @yonsson skriver i inlägget ovan så är det bra om du fyller på med ännu mer information så blir det en "riktig" paketöppningstråd. Kör hårt!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Helt otroligt pris då den billigaste på hela Chrono 24 ligger på strax över 19k.
Dock tycker jag att du ska dra din urmakare i örat och be honom sätta dit visarna på rätt plats. Hur mycket tog han för servicen?
 

kmg

Patek
2-Faktor
Men du betalade väl bara 7,5 k för den?
Upp till 11,5 k var väl "avdraget" du gjorde för egenbekostad service för kink(?)hjulet eller vad det hette...?
 
Topp