• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Tonfisk pÄ julbordet. God Jul :)
God Jul Kobra Kai.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
En snabb presentation av nytillskottet. Det Àr alltsÄ en 7549-7009 frÄn 1985, men den ovanligare jdm-versionen med "non-SQ dial" (oklart hur "rare and important" just den detaljen Àr dock...) och daghjul pÄ kanji (vilket jag dÀremot ser som ett klart plus!).
IMG_1623.JPG

Efter nÄgra mÄnader med sbbn031 kÀnde jag att jag behövde ha titan (och titankarbid inte minst!), klassiska visare och den tidiga tavelversionen, samtidigt som jag inte ville ge upp de nya visarna, den nya grymma tavlan och hardlexkupolen. Man mÄste ha minst tvÄ bitar tonfisk, helt enkelt!
 

Sorubim

Audemars
En snabb presentation av nytillskottet. Det Àr alltsÄ en 7549-7009 frÄn 1985, men den ovanligare jdm-versionen med "non-SQ dial" (oklart hur "rare and important" just den detaljen Àr dock...) och daghjul pÄ kanji (vilket jag dÀremot ser som ett klart plus!).
IMG_1623.JPG

Efter nÄgra mÄnader med sbbn031 kÀnde jag att jag behövde ha titan (och titankarbid inte minst!), klassiska visare och den tidiga tavelversionen, samtidigt som jag inte ville ge upp de nya visarna, den nya grymma tavlan och hardlexkupolen. Man mÄste ha minst tvÄ bitar tonfisk, helt enkelt!
Grattis till nytillskottet! Guldtuna med kanji :cool: . Hur coolt som helst! Ser dessutom ut att vara i riktigt fint skick.
Helt korrekt att man behöver minst en vintage + en nyare Tuna i samlingen. :)
 
Senast Àndrad:

frere

Audemars
2-Faktor
Grattis till nytillskottet! Guldtuna med kanji :cool: . Hur coolt som helst! Ser dessutom ut att vara i riktigt fint skick.
Helt korrekt att man behöver minst en vintage + en nyare Tuna i samlingen. :)
Tack! Ja, skicket Àr ungefÀr som jag ville ha det, lite lagom slit pÄ shroud och vridring men inget djupt, och sÄ nyservad med nytt glas. Visarna Àr inte perfekta men de duger.
 

frere

Audemars
2-Faktor
En jÀmförande bild ocksÄ, konservburkarna fÄr mig osökt pÄ spam-humör!
IMG_1626.JPG

Gamlingen Àr tjockare och sitter högre. I övrigt Àr de rÀtt lika i kÀnslan. FrÄgan Àr vilket band man ska köra pÄ den svarta om man tycker att gummi hör till sommaren? TvÄdelat pvd-zulu kanske? Vanligt bygger lite mycket pÄ höjden...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En jÀmförande bild ocksÄ, konservburkarna fÄr mig osökt pÄ spam-humör!
IMG_1626.JPG

Gamlingen Àr tjockare och sitter högre. I övrigt Àr de rÀtt lika i kÀnslan. FrÄgan Àr vilket band man ska köra pÄ den svarta om man tycker att gummi hör till sommaren? TvÄdelat pvd-zulu kanske? Vanligt bygger lite mycket pÄ höjden...
Svart nato med guld-detaljer.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
En jÀmförande bild ocksÄ, konservburkarna fÄr mig osökt pÄ spam-humör!
IMG_1626.JPG

Gamlingen Àr tjockare och sitter högre. I övrigt Àr de rÀtt lika i kÀnslan. FrÄgan Àr vilket band man ska köra pÄ den svarta om man tycker att gummi hör till sommaren? TvÄdelat pvd-zulu kanske? Vanligt bygger lite mycket pÄ höjden...

Mesh kanske? Fortfarande vintage kÀnsla pÄ det. Annars sÀger jag gummi, funkar pÄ vintern med :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Du verkar laddad pÄ en Tonfisk -köp en du kommer inte bli missnöjd, tror det Àr den mest prisvÀrda klocka jag haft, Àlskar designern och historien, den e hard-core pÄ riktigt!

Tycker du :D JodÄ, den stÄr högst pÄ listan i Är. Men blir nog i slutet pÄ Äret isf, hinner jag bestÀmma mig för vilken med. Gillar bÄde de Àldre och nya :)
 
Topp