• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SÄdÀr, dÄ har den Àntligen kommit fram! 7c46-0AB0 frÄn 2006. SÄ grym!! Tack @Seikosthlm för hjÀlp pÄ traven!
IMG_1324.JPG
IMG_1325.JPG
IMG_1323.JPG
IMG_1326.JPG
Cool, grattis! Safirglas och luminova som kontrast till hardlex och tritium pÄ min kommande, sÄ lika men ÀndÄ sÄ olika. :)
 

Mykeys

Cartier
Kan man fÄ lite intryck?
Sammanfattningsvis kan jag sÀga att jag Àlskar den! Vid första intrycket blev jag förvÄnad över hur stor den Àr, va inte helt beredd pÄ det. 49mm Àr ju ÀndÄ lite av en kloss, sÀrskilt mtp mina klena handleder. Men man vÀnjer sig vid storleken rÀtt snabbt trots allt, och den sitter mycket skönt. Har tom sovit med den pÄ nu tvÄ nÀtter, haha. KvalitetsmÀssigt kÀnns den riktigt bra, sköna klick i vridningen, bra kÀnsla i kronan, och grym finish i materialen. Lyser som en fakla gör den oxÄ! Och till sist ett handledsskott frÄn igÄr
IMG_1331.JPG
 

frere

Audemars
2-Faktor
BĂ€sta tonfisken jag testat hittills! FĂ„r se om min guldis blir en hitt annars blir det nog byte till en 031, har ju dessutom ett safirglas liggande.
Ja, den Àr verkligen sÄdÀr kliniskt perfektionistisk submariner-bra. Tycker egentligen att min guldis vinner pÄ charm och material men den hÀr fÄr ÀndÄ mycket handledstid, i synnerhet nÀr det vÀntas stryk...
 

Kanadicken

Panerai
Har fÄtt ett erbjudande om att köpa denna. Vad sÀger expertisen och vad kan vara ett rimligt pris?
IMG_0099.PNG

Does it work correctly? All original? The hands look like they have a different patina than the hour markers but maybe they just aged differently. It's not jdm which lowers the price a bit. Sometimes these beat up examples go for the same or more so I would figure that price out and go from there. Maybe 5-7000?
 

estrickland

Breitling
2-Faktor
Thought I'd add my two Tunas, both as roughly complete sets,
the 1979 7549-7010 on (gasp) Bonetto Cinturini 284 (GL831 clone, I tried the DAL1BP but didn't like it),
and the 1975 6159-7001, on modern Isofrane.
Still not sold on the strap pairing, but happy with these examples.
100EC776-8AA0-4EF8-9290-B0B03AA50C57_zps2cliucjt.jpg

Out for a paddle with my old dog Isabel.
59030B7A-34CE-4EF3-B590-AD31FE0BF3B0_zps1fmeipid.jpg


Crystal is a bit scuffed - watch going in for service this month.
501F258D-D4FC-4DD7-9758-FB08E01AC72F_zpsm5mzgpuq.jpg
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Does it work correctly? All original? The hands look like they have a different patina than the hour markers but maybe they just aged differently. It's not jdm which lowers the price a bit. Sometimes these beat up examples go for the same or more so I would figure that price out and go from there. Maybe 5-7000?
As far as I know, yes. It might be service hands, but it seems to me that those has been in this watch for some time; if they were changed, it would be a long time ago. I like the beating, it gives personality.

Fler förslag pÄ rimligt pris? Eller Àr det hÀr det rimliga spannet?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
As far as I know, yes. It might be service hands, but it seems to me that those has been in this watch for some time; if they were changed, it would be a long time ago. I like the beating, it gives personality.

Fler förslag pÄ rimligt pris? Eller Àr det hÀr det rimliga spannet?

Jag skulle tro att det Àr ett rimligt spann. Ser trevligt möglig ut. Gillar bÄde index och insertet :)

Min frÄn 1978

IMG_3272.JPG
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jag skulle tro att det Àr ett rimligt spann. Ser trevligt möglig ut. Gillar bÄde index och insertet :)

Min frÄn 1978

IMG_3272.JPG
Tack, det var det jag trodde. Jag har en sÀljare i andra Ànden som Àr vÄldsamt optimistisk till vad han kan fÄ för klockan, fÄr se om jag kan fÄ honom pÄ mer realistiska tankar.
 
  • Like
Reactions: PHL
Topp