• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

Hubbatix

Cartier
Tack, det Àr en klocka vÀrd att gillas. Den blÄ fÀrgen Àr för det mesta rÀtt subtil men sÄ vinklar man den i ljuset och boom sÄ hÀnder det nÄgot! Den Àr fantastisk pÄ orange nato eller gummi.
20161214_134036-01.jpeg
 

Bilagor

  • 20161214_134036-01.jpeg
    20161214_134036-01.jpeg
    151.5 KB · Visningar: 19

Hubbatix

Cartier
Storleken Àr helt optimal, tillrÀckligt stor för att vara i blickfÄnget men utan att bli en kloss pÄ armen. SvÄrt att jÀmföra med t.ex. 007 eller Sumo med tanke att boettformerna Àr sÄ olika. Seiko Monster Àr vÀl nÀrmast i form, men det Àr ju faktiskt en relativt liten klocka jmf med de andra.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Storleken Àr helt optimal, tillrÀckligt stor för att vara i blickfÄnget men utan att bli en kloss pÄ armen. SvÄrt att jÀmföra med t.ex. 007 eller Sumo med tanke att boettformerna Àr sÄ olika. Seiko Monster Àr vÀl nÀrmast i form, men det Àr ju faktiskt en relativt liten klocka jmf med de andra.
HÄller helt med! Tror att glas och ring Àr ganska exakt lika stora som pÄ en skx007/9, men sÄ har den burken istÀllet för bandhornen sÄ den blir lite bredare men antagligen kortare lug-lug. PÄ min 17cm-handled sitter den bÀttre Àn sumo och samuraj.
 

Hubbatix

Cartier
HÄller helt med! Tror att glas och ring Àr ganska exakt lika stora som pÄ en skx007/9, men sÄ har den burken istÀllet för bandhornen sÄ den blir lite bredare men antagligen kortare lug-lug. PÄ min 17cm-handled sitter den bÀttre Àn sumo och samuraj.

Ja, dÄ har vi samma omkrets. Sedan kan ju formen pÄ handleden variera frÄn person till person men jag tror att Tunan passar de flesta bÀttre Àn Sumon. Den senare har ju en ganska frikostig lug-to-lug Àven om bandhornen, genom riktigt bra design, faktiskt kramar om handleden pÄ ett riktigt snyggt sÀtt.

KĂ€nner att jag raljerar lite nu, men hoppas ni fattar... :p
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
OK, nu behöver jag lite rĂ„d hĂ€r. Är ju sjukt sugen pĂ„ en vintage 7549:

548591.jpg


Men det vore ju ocksÄ trevligt att ha en ny, helt problemfri klocka som man inte behöver bekymra sig det minsta över. TÀnkte dÄ nÀrmast pÄ en SBBN031. Fortfarande klassisk Tuna, om Àn ny:

213418953_010e9e4d-79f3-42d8-9443-52873364a693.jpg


Har ocksÄ fÄtt span pÄ en White Dolphin som ju Àr sjukt najs pÄ mÄnga sÀtt. Dock inte lika klassisk tonfisk:

sbbn019-a.jpg


SÄ hjÀlp mig, jag har beslutsÄngest. Vad fan ska jag vÀlja?
 

frere

Audemars
2-Faktor
OK, nu behöver jag lite rĂ„d hĂ€r. Är ju sjukt sugen pĂ„ en vintage 7549:

548591.jpg


Men det vore ju ocksÄ trevligt att ha en ny, helt problemfri klocka som man inte behöver bekymra sig det minsta över. TÀnkte dÄ nÀrmast pÄ en SBBN031. Fortfarande klassisk Tuna, om Àn ny:

213418953_010e9e4d-79f3-42d8-9443-52873364a693.jpg


Har ocksÄ fÄtt span pÄ en White Dolphin som ju Àr sjukt najs pÄ mÄnga sÀtt. Dock inte lika klassisk tonfisk:

sbbn019-a.jpg


SÄ hjÀlp mig, jag har beslutsÄngest. Vad fan ska jag vÀlja?
Jag har en ny och en gammal och bÄda har sina för- och nackdelar.

SBBN031, pro: kupat hardlex, sjuk lume, keramikringen, pÄlitlig. Smidigt format. Con: den Àr ny...
7549-7009, pro: materialval, taveldesign, charm. Con: platt safir. tjockare. död lume.

I slutÀndan Àr det gamlingen jag kommer att behÄlla. (Eller byta upp mot @molinari s kanonex;)) Men sÄ blir det jÀmt för min del, jag lyckas aldrig behÄlla nya klockor i mer Àn ett halvÄr innan nÄgot nytt mÄste testas, sÄ 031:an Àr redan pÄ övertid...
 
Senast Àndrad:
Topp