• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

john b

Rolex
Gött med lysbezel

n1kang.jpg


Sbbn029
 

Kenuko

Cartier
Skaffade en SBBN017 för en dryg mĂ„nad sedan men vet inte alls vad jag skall göra med den. Beslöt mig redan att nu sĂ€ljer jag den, men sedan dras jag till tonfisktrĂ„darna pĂ„ olika forum. Och tunan ju bara sĂ„ hĂ€rlig. Aldrig haft sĂ„ svĂ„rt med en klocka tidigare. Flippa eller inte flippa. Älskar mera bilderna och historien Ă€n sjĂ€lva klockan verkar det som.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Skaffade en SBBN017 för en dryg mĂ„nad sedan men vet inte alls vad jag skall göra med den. Beslöt mig redan att nu sĂ€ljer jag den, men sedan dras jag till tonfisktrĂ„darna pĂ„ olika forum. Och tunan ju bara sĂ„ hĂ€rlig. Aldrig haft sĂ„ svĂ„rt med en klocka tidigare. Flippa eller inte flippa. Älskar mera bilderna och historien Ă€n sjĂ€lva klockan verkar det som.
I slutÀndan mÄste man ju ÀndÄ ha pÄ sig den och upplever du den för stor eller för klumpig sÄ kommer den ju tyvÀrr mest samla damm?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Det Àr en ovanlig rackare frÄn 2006 som heter 7c46-0AB0. Inte lÀtt att hitta sÄ mycket information om den, men skön Àr den!
Du har en jubileumsutgÄva av 7c46-7009. Safirglas istÀllet för hardlex (har jag för mig) och Lumibrite istÀllet för tritium samt lite nyare stil pÄ visarna. Utöver det Àr de i princip idenstiska.
 

Mykeys

Cartier
Du har en jubileumsutgÄva av 7c46-7009. Safirglas istÀllet för hardlex (har jag för mig) och Lumibrite istÀllet för tritium samt lite nyare stil pÄ visarna. Utöver det Àr de i princip idenstiska.
StÀmmer bra. NÄnstans har det stÄtt att det va en limited edition för den Taiwanesiska marknaden? Vet dock inte sanningshalten i det. Hade varit intressant att veta hur mÄnga som tillverkades...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
StÀmmer bra. NÄnstans har det stÄtt att det va en limited edition för den Taiwanesiska marknaden? Vet dock inte sanningshalten i det. Hade varit intressant att veta hur mÄnga som tillverkades...
Tror jag inte. Seikos LE Àr ju i princip alltid mÀrkta med nummer pÄ baksidan. Special edition snarare.
 

Julle

Omega
Tungt kÀnns det att lÄta en Tuna gÄ.. Samtidigt att den gÄr vidare till en nÀra vÀn fÄr det att kÀnnas mycket bÀttre! Garanterat inte sista gÄngen jag Àger en tonfisk..
image.jpeg
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Ingen hÀr som sitter pÄ en sbbn035 som vill sÀlja? :D Eller nyare batteri tuna? KÀnner att suget efter en sommarklocka börjar bli för stort. :woot:
 
Topp