• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐟 Den köttiga tonfisktrĂ„den

I love the smell of Tuna in the morning.

IMG_0519.JPG
 

frere

Audemars
2-Faktor
IMG_6251.JPG

Var var lite "meeeh" nÀr jag bestÀllde den men vÀl hemma kÀnns den grymt nice.
Den Ă€r ju snuskigt bra den dĂ€r. Är det den som har lume i bezeln ocksĂ„ (eller det kanske det Ă€r flera som har)?

Funderar pÄ om en modern tusenmetare kanske Àr det naturliga steget efter SBBN031 och 7549-7009...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den Ă€r ju snuskigt bra den dĂ€r. Är det den som har lume i bezeln ocksĂ„ (eller det kanske det Ă€r flera som har)?

Funderar pÄ om en modern tusenmetare kanske Àr det naturliga steget efter SBBN031 och 7549-7009...
IMG_6256.jpg

Jepp. Lumen Àr dessutom stört kraftfull. Den Àr ju kanon Àven pÄ 031 eftersom bÄda har nya Lumibrite men det platta safirglaset slÀpper in ljus och ut lume bÀttre vilket jag tycker ytterligare förstÀrker effekten.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var köper man en Tuna? Helst ny.
Beror pÄ vilken modell du Àr ute efter. Vissa sÀljs i Sverige men det Àr sÀllan de finns i sortimentet.
Vet att Globen har en SBBN023 hemma vilket Àr lite kul men svarta visare ger dÄlig lÀsbarhet.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Är galet sugen pĂ„ en vintage tuna. Antingen 7549-7009 eller -7010.
Nojjar dock över storleken pÄ mina tjÀnstemannaarmar. Om nÄgon har lust/möjlighet att lÀgga upp en bild bredvid en "turtle" variant, SRP77x/Padi/6309/... SÄ vore jag tacksam :)
-JL-
 

frere

Audemars
2-Faktor
Är galet sugen pĂ„ en vintage tuna. Antingen 7549-7009 eller -7010.
Nojjar dock över storleken pÄ mina tjÀnstemannaarmar. Om nÄgon har lust/möjlighet att lÀgga upp en bild bredvid en "turtle" variant, SRP77x/Padi/6309/... SÄ vore jag tacksam :)
-JL-
Jag kan tyvÀrr inte bjuda pÄ den önskade jÀmförelsebilden, men jag kör 7549-7009 pÄ 17 cm tanig akademikerarm och det funkar kanon tycker jag! Urtavla och bezel har egentligen ungefÀr samma mÄtt som turtlen, det som tillkommer Àr ju frÀmst shrouden som gör den vÀsentligt bredare och sÄ bygger den mer pÄ höjden. I gengÀld saknar den ju bandhorn - jag har mycket lÀttare att bÀra 49x49 mm tuna Àn 44x53 mm sumo. Med det sagt sÄ förstÄr jag ÀndÄ din nojja, mÄtten Àr galna pÄ pappret...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är galet sugen pĂ„ en vintage tuna. Antingen 7549-7009 eller -7010.
Nojjar dock över storleken pÄ mina tjÀnstemannaarmar. Om nÄgon har lust/möjlighet att lÀgga upp en bild bredvid en "turtle" variant, SRP77x/Padi/6309/... SÄ vore jag tacksam :)
-JL-
Kan du bÀra en SRP sÄ kan du bÀra en 300m tonfisk utan problem, det kan jag garantera dig. Kort lug2lug precis som @frere sÀger. 600m och 1000m Àr dessutom i titan. De Àr större men att de Àr lÀttare kompenserar för den större storleken. SÄ kör i medvind.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Kan du bÀra en SRP sÄ kan du bÀra en 300m tonfisk utan problem, det kan jag garantera dig. Kort lug2lug precis som @frere sÀger. 600m och 1000m Àr dessutom i titan. De Àr större men att de Àr lÀttare kompenserar för den större storleken. SÄ kör i medvind.
Gött, dÄ Àr det bara att köra dÄ :) ....sÄ fort ekonomin tillÄter...:rolleyes:
 
Topp