• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den lättparfymerade Louis Vuitton tråden

Equilibrium

Garth
2-Faktor
För c:a en månad sedan hittade jag äntligen en Louis Vuitton till rätt pris. Den befann sig då typ så längt från Island man kan komma närmare bestämt i Melbourne Australien. Men jag tog kontakt med försäljaren och allt var i sin ordning.
Idag kom den så äntligen hem till mig efter sin resa över halva jordklotet. Jag tror mig kunna påstå att jag idag 19/4-2017 är den förste på forumet att köpa en klocka av detta märke, rätta mig gärna om jag har fel !

Vad köpte jag då ??? Jo, en Louis Vuitton med referensnummer Q111E med kvartsverk och jag måste säga att den är ännu finare i verkligheten än jag vågat hoppas på :)
En rolig detalj är att när man drar ut kronan till sitt första läge, justerar man endast timvisaren i 'hopp' a'la Rolex GMT Master 2.
Nåväl, utfall att jag (vilket jag hoppas) kommer att få LV bröder eller systrar här på KS så skapade jag denna tråd. Tills dess, håll tillgodo med min !


4/12 2017 UPPDATERING
Idag surfade jag lite på KS och fick syn på en sak som helt förbigått mig. Det visar sig att jag inte alls är den förste som sportar LV på forumet.
Här är beviset:
https://klocksnack.se/threads/den-första-och-enda-dagens-klocktråd.20/page-546#post-342742
Jag ber om ursäkt @PetHel !
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Vristskott !
image.jpeg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Gratulerar till en snygg klocka @Equilibrium :)
Tjusig! :)

Har inte @Aurum en LV också?

Edit: kom på att jag tänkte på hans Ralph Lauren!
Grym klocka och stort grattis! LV har några riktigt snygga pjäser :)
Vingryta mate snygg klocka!

Tack så hemskt mycket alla :)
Skall försöka ta lite bättre bilder när det blir bättre väder här på ön !!!
 
Senast ändrad:

Moorflax

Patek
2-Faktor
Grattis! Ett jätteroligt val!
Inte utan att man blir sugen på en Vittång! Finns det en dykare tro?
Vi är alldeles för fega i våra val av klocka. Ja, vi andra utom deliri... eeh... equlibrium då förstås!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grattis @Equilibrium

Själv har jag ett högst osunt sug efter Hermes Slim d'Hermés... Det känns som att de är i liknande liga som LV.

Slim-d’Hermes-Email-Grand-Feu_9861.jpg
Ser fin ut. Finns ingen anledning att titta snett på "parfymmärkena" idag. De har resurserna och designfriheten att skapa fantastiska skapelser utseendemässigt. När de nu även hoppat på tåget med finurverk finns det inget annat än fördomar och prislappen som bör stoppa folk.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ser fin ut. Finns ingen anledning att titta snett på "parfymmärkena" idag. De har resurserna och designfriheten att skapa fantastiska skapelser utseendemässigt. När de nu även hoppat på tåget med finurverk finns det inget annat än fördomar och prislappen som bör stoppa folk.
Jag vet, och jag håller med. Det är väl främst prislappen som bromsar något. Sen vet jag inte hur det är med ägandekostnaden i långa loppet (läs service) för klockor med mindre vanliga urverk...
 
Topp