• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den långa väntan (paketöppning, typ)

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Sitter hos min frisör (Zlatans syrra f ö), ska snart bli klippt.
Framför mig ligger en klocka jag suktat efter. Men, kan inte slita upp paketet här.
Väntan är olidlig...

7a9emydy.jpg


To be continued...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Då är den äntligen uppackad.

Here goes.

Ser inte så ut på bilden, men den var föredömligt inpackad i bubbelplast.
IMG_0001_2.jpg


Det där tråkiga vita papphöljet vi alla känner till…
IMG_0002_2.jpg


Bort med det, och nu börjar vi närma oss sanningen.
IMG_0003_2.jpg


Pianolack! Så ska det se ut.
IMG_0004_2.jpg


Allt i sin ordning, t o m Spencer AKA mr Full Set hade varit nöjd.
IMG_0005_2.jpg


Och här är skönheten, en Tudor Black Bay.
IMG_0006_2.jpg


Obligatoriskt wristshot, pre-länkfixning.
IMG_0007_2.jpg


OCH ett litet "beauty shot".
IMG_0008_2.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Sådär! Flickr som jävlades med bilderna.

Första intrycket är "wow".

Får ge en recension om några dagar. :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Grattis! Kul att testa nåt (nästan) helt nytt! Men att du bytte Rollen mot en Tudor?! Heathen!!! ;)

Undrar förresten vad Zlarres syrra tänkte när du kom in med en skokartong i strl 39. :lol:
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Grattis David! Bra mygget snyggare än den trista Pelagos! Blir det bruna bandet sedan?
Bruna bandet får vänta, har ju länk och framför allt - NATO! ;)

Fryken skrev:
Grattis! Kul att testa nåt (nästan) helt nytt! Men att du bytte Rollen mot en Tudor?! Heathen!!! ;)

Undrar förresten vad Zlarres syrra tänkte när du kom in med en skokartong i strl 39. :lol:
Bytte ju inte rakt av, så att säga. ;)
Haha hon ifrågasatte inte ens min tejpade sko-kartong. Vet inte hur det ska tolkas.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt nice! Jag gillar versionen med lite färg bättre, men hade som vanligt köpt den svarta versionen (precis som du) om jag hade "slagit till" på en.

Edit: Trodde den hade svart inlägg :oops: Färgblind som jag är.
Trodde det helt plötsligt fanns två modeller.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
yonsson skrev:
Riktigt nice! Jag gillar versionen med lite färg bättre, men hade som vanligt köpt den svarta versionen (precis som du) om jag hade "slagit till" på en.

Edit: Trodde den hade svart inlägg :oops: Färgblind som jag är.
Trodde det helt plötsligt fanns två modeller.
There can be only one! ;)
 

Ricrob

Patek
Grattis! Den är riktigt trevlig den där och som flera andra redan påpekat, ruskigt prisvärd! En liten sak bara, med risk att bli petat från forumet, varför blandar de "flingans" coola visare med rak design med runda index? Får inte riktigt ihop det..?
Såklart en smaksak, så jag bjuder på ett till rungande grattis!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Grattis! Den är riktigt trevlig den där och som flera andra redan påpekat, ruskigt prisvärd! En liten sak bara, med risk att bli petat från forumet, varför blandar de "flingans" coola visare med rak design med runda index? Får inte riktigt ihop det..?
Såklart en smaksak, så jag bjuder på ett till rungande grattis!
Ingen som helst aning. :)
Fast nu när du säger det så lär väl vintage-nördar skrika högt. :lol:

Viktiga är att jag gillar det, och det gör jag. Älskar visarna och index i guld. Ser väldigt trevligt ut, svårt att fånga ljus-skiftningar med kameran ...som med så många andra klockor. :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
daviden skrev:
Ricrob skrev:
Grattis! Den är riktigt trevlig den där och som flera andra redan påpekat, ruskigt prisvärd! En liten sak bara, med risk att bli petat från forumet, varför blandar de "flingans" coola visare med rak design med runda index? Får inte riktigt ihop det..?
Såklart en smaksak, så jag bjuder på ett till rungande grattis!
Ingen som helst aning. :)
Fast nu när du säger det så lär väl vintage-nördar skrika högt. :lol:

Viktiga är att jag gillar det, och det gör jag. Älskar visarna och index i guld. Ser väldigt trevligt ut, svårt att fånga ljus-skiftningar med kameran ...som med så många andra klockor. :)


Tycker det är snyggt att det inte blev för mycket en carbon kopia av den gamla! Du gjorde ett bra val David och det är väl skönt att slippa din tråkiga gamla 16610!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns det några som säljer de online, så man kan bilda sig en prisuppfattning, eller är det bara affär som gäller?
 
Topp