Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Den lagom mellanstora studiehjälpstråden

Diskussion i 'Lifestyle' startad av AdamST, 16 november 2015.

1. AdamST
    Trådstartare

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Tänkte att en sån här tråd kunde passa bra med alla forumets studenter :) Jag kan svara på frågor om juridik upp t.o.m. termin 5 som jag läser för närvarande

Kasper gillar detta.
  2. Kasper

Kasper Friends of KS

Bra initiativ! Pluggar civ. IT år 2 så om det är något dator/programmering/algoritm/matte relaterat så kanske jag kan hjälpa, alternativt så kommer jag spamma om hjälp :D

AdamST gillar detta.
  3. hedbrg

hedbrg Borgare

Maskinteknik/produktutveckling, även om det var 5 år sedan skolbänken nu

AdamST gillar detta.
  4. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Härlig initiativ! Håller koll i tråden och hjälper gärna till om jag kan :)

AdamST gillar detta.
  5. P-vakten

P-vakten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är nyligen utbildad systemvetare och ställer även gärna upp med hjälp om det finns behov

AdamST gillar detta.
  6. Edin

Edin Borgare

Från:
    Midsomer Wreath
    Sista terminen på SU till att bli Civilekonom, hur nu det gick till (men tid tog det!!)..

AdamST gillar detta.
  7. Carlton

Carlton Stadsbo

Går fjärde året på Civ. Industriell Ekonomi; har tidigare varit anställd av universitetet som mattelärare så kanske kan bidra med hjälp inom det området. Annars är jag bra på powerpoint, som sig bör om man pluggar I.E. (Ja, det sista var ett skämt)

Linkan, Omega87, Jonkan och 1 annan gillar detta.
  8. Lowe92

Lowe92 Bonde

Läkarstudent som pluggar 8e terminen för tillfället ifall någon behöver bolla tankar.

AdamST och MartinL gillar detta.
  9. Kasper

Kasper Friends of KS

Tycker det låter som att ett student GTG behövs aka läxhjälpsträff :D

Linkan och AdamST gillar detta.
  10. Anden

Anden Friends of KS

Från:
    Lund
    Huserar för närvarande på de sista terminerna på juristprogrammet i Lund, så frågor kring det och det mesta inom juridiken dessförinnan är fair game.

AdamST gillar detta.
  11. carlanton

carlanton Biskop

Lite av ett långskott, men kan du transnationella skadeståndsprinciper? Alltså PECL/PETL, DCFR osv. Har en riktigt besvärlig grej jag inte får rätsida på.

12. Anden

Anden Friends of KS

Från:
    Lund
    Sorry, det var inget vi tog upp på grundkurserna. Måste vara från någon fördjupning?

13. romanov

romanov Borgare

Från:
    Stockholm
    Har studerad Datorvetenskap. Så kan hjälpa till med programmering och liknande ifall någon behöver hjälp med det :)

AdamST gillar detta.
  14. carlanton

carlanton Biskop

Jag tror att man berör det på grundkurserna, men jag läser på avancerad nivå. Hade hoppats på att du kanske läst någon fördjupningskurs i avtals- eller skadeståndsrätt. Synd, för det är extremt svårt!

15. Anden

Anden Friends of KS

Från:
    Lund
    Jag kanske borde specificera mig lite, är rätt haj på skatterätt och i viss mån förvaltningsrätt. Övrigt på grundnivå funkar, men var rätt länge sen jag läste en del av det.

JaTack gillar detta.
  16. JaTack

JaTack Friends of KS

Skatterätt är ju nice, hur mycket har du läst inom det? Själv har jag ynka 15 hp, men hade gärna gått in djupare på det ämnet.
    Du borde ligga bra till med jobb i alla fall, om du inte redan löst den frågan :)

Annars tar jag kandidaten i redovisning nu, så har någon några frågor där kan jag försöka svara!