• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Schildfat

Cartier
Värdelös kvalitet, tagen från instagram så kanske inte går att avgöra? Personen i fråga fick den då "ingen annan ville ha den" men säger att den är äkta
Skärmavbild 2016-02-20 kl. 16.58.10.png

Extremt dålig Rolex krona. Definitivt fake
 

Kurben

Breitling
Är det någon som har sett eller hört talas om en falsk Breitling Aerospace? Jag har sett att det finns att köpa men tror att bilderna på dessa sidor är på äkta varor. Även sökt på nätet men det enda som kommer upp är vanlig mekaniska och chrongrafer guider på hur man ser om det är en kopia.
 

JohnDoe

Rolex
Är det någon som har sett eller hört talas om en falsk Breitling Aerospace? Jag har sett att det finns att köpa men tror att bilderna på dessa sidor är på äkta varor. Även sökt på nätet men det enda som kommer upp är vanlig mekaniska och chrongrafer guider på hur man ser om det är en kopia.
Om du vill ha tips på var man köper fake klockor tror jag du inte kommer få många svar.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Är det någon som har sett eller hört talas om en falsk Breitling Aerospace? Jag har sett att det finns att köpa men tror att bilderna på dessa sidor är på äkta varor. Även sökt på nätet men det enda som kommer upp är vanlig mekaniska och chrongrafer guider på hur man ser om det är en kopia.

Jag har aldrig sett någon men skulle inte bli förvånad. Be säljaren ta en bild där det veriferas att det är just den klockan ni diskuterar.
 

Kurben

Breitling
Ja självklart, men när man läser den här tråden så är det ofta många och konkreta tecken som avslöjar just kopiorna. Men någob/några tecken för att avslöja just en Aerospace har jag inte sett ännu. Om det är ett tecken på att just denna klocka inte är kopierad eller att kopiorna är för bra?
 

Oew

Rolex
Exakt, detta borde vara en P, K eller Y serie eftersom den har SEL med lug holes.

På trf står det till mitten y serien så det är ju rimligt att de tagit fel på y och v.

Så rätt troligt att klockan är legit och någon klåpare på pantbanken bara inte kan se skillnad på v och y :)
Ang rehaut så är det väl möjligt att det bara är en konstig bild? Sett många bilder där man inte ser Rolex texten framifrån.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Ja självklart, men när man läser den här tråden så är det ofta många och konkreta tecken som avslöjar just kopiorna. Men någob/några tecken för att avslöja just en Aerospace har jag inte sett ännu. Om det är ett tecken på att just denna klocka inte är kopierad eller att kopiorna är för bra?

Kopior kan variera oerhört så man måste ha en bild för att kunna svara korrekt.
 

JohanHLM

Rolex
Så rätt troligt att klockan är legit och någon klåpare på pantbanken bara inte kan se skillnad på v och y :)
Ang rehaut så är det väl möjligt att det bara är en konstig bild? Sett många bilder där man inte ser Rolex texten framifrån.
Fast är det rehaut och lughål så är det något som är tokigt.
 
  • Like
Reactions: VRD
Topp