• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

F-L-P

Panerai
Haha den är så fake som den möjligen kan bli "day-date quartz" :hilarious:


Rolex har gjort day date quartz..
dsc_8229_858.jpg

bild stulen från Molle s säljannons.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Svårt att se, har den spetsiga kronskydd? Isåfall borde den väl ha ett 390-verk. Det på bilden är ett ETA vilket är korrekt beroende på ref.

Vad är det för ref?

Svarar mig själv, en 7016 alltså. Verket ser korrekt ut. Slitaget på boetten får mig att tro att den är äkta, annars har någon lagt ner mycket möda på att slita och fejkpatinera en falsk boett. Boetten för övrigt är rätt kass så frågan är vad man får ut i slutändan efter att ha repat/servat den.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Svarar mig själv, en 7016 alltså. Verket ser korrekt ut. Slitaget på boetten får mig att tro att den är äkta, annars har någon lagt ner mycket möda på att slita och fejkpatinera en falsk boett. Boetten för övrigt är rätt kass så frågan är vad man får ut i slutändan efter att ha repat/servat den.
Mmm du har nog rätt vad gäller slitaget på boetten. Men tavlan/visarna då? Relume är det väl?
 

poormans

Rolex
boett och verk ser ut att stämma men i dåligt skick, tavla och visare behövs bättre bilder för säga något mer exakt om

tycker dock att visarna ser klumpiga ut och jag kan inte minnas att jag sett någon shield dial med så "krympt" lysmassa på index, boetter och urverk till tudor subbar finns det rätt mkt av i omlopp däremot tavlor är ovanliga (hittade bara två service shield dial till min 7928 under den tiden jag hade den och då letade jag rätt mkt)

cheers
christian
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
868bf7205e363a1cd7d2a2686a84e097.jpg

c6db48a854c30e5a7b949569ecc39200.jpg

42e9aebe4c5821c21af2abf6b1503f1a.jpg

c00ced332b054cc06737ef8757f843a8.jpg

Denna måste väl ändå vara kosher, om än lite trötta bandstift kanske?

Kronan ser plattare ut än när jag hade en 16570, men kan kanska vara vinkeln.

Länken är jag dock lite skeptisk till, SEL ska ju sitta helt mot boetten. Tavlan och lumen är dock bra, och texten ser precis ut som min gjorde. Så den ser helt okej ut bortsett från länken.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
boett och verk ser ut att stämma men i dåligt skick, tavla och visare behövs bättre bilder för säga något mer exakt om

tycker dock att visarna ser klumpiga ut och jag kan inte minnas att jag sett någon shield dial med så "krympt" lysmassa på index, boetter och urverk till tudor subbar finns det rätt mkt av i omlopp däremot tavlor är ovanliga (hittade bara två service shield dial till min 7928 under den tiden jag hade den och då letade jag rätt mkt)

cheers
christian

Men se på fan, det är en sköldtavla, det såg jag inte först. Hade själv en 7016 från -69/70 med sån tavla, inte supervanlig vad jag förstått. Har sett rosetavlor med rejält möglig patina men aldrig en sköldtavla.

Kanhända att detta är nåt hopplock av div Tudorjunk? Snowflaketavlor går ju mycket bra att sälja lösa såatte...
 
Topp