• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Vad sägs som att försöka hjälpa mig med en bedömning i posten längre upp istället? ;)

Tror att alla dessa är kosher.
...med viss brasklapp för att jag inte känner till mellanvarianten särskilt väl. Referens på den?

Har egentligen bara två frågor...
- Vad har hänt med index på den övre?
- Är du säker på att att du kommer att nöja dig med en Reduced, och inte vilja ha en Professional om två veckor eller så? Has been known to happen!
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Sitter och kollar på 3st olika speedmasters just nu från forum jag inte alls litar på (blocket/tradera) och undrar vad vi tror, är de alla äkta?

238849934_e5aa2879-cfb2-4513-9ce6-498b036eed4d.jpg

2994539913.jpg

1416407505.jpg


Tror att alla dessa är kosher.
...med viss brasklapp för att jag inte känner till mellanvarianten särskilt väl. Referens på den?

Har egentligen bara två frågor...
- Vad har hänt med index på den övre?
- Är du säker på att att du kommer att nöja dig med en Reduced, och inte vilja ha en Professional om två veckor eller så? Has been known to happen!

Alla 3 ser fina ut, dock ser indexen inte helt 100 ut på den översta. Ser nästan ut som de målats svarta medvetet..

Edit: Såg nu att jag var tvåa på bollen.
Håller med Anders, tycker du ska satsa på en Professional. Reducen blir ofta en "nästanklocka" :)
 

Yeslifer

Breitling
Ok, tack för infon boys! Haha ja nu när jag läst på mer börjar jag gå i de banorna. Reduced satt dock mycket skönare, hmhm. Får ta mig en funderare :)
 

Kaptenens

Cartier
Pledge Member
Någon som har någon input på denna? Väldigt sugen på denna Hublot de gjort tillsammans med Depeche Mode i endast 250ex. Så pass ovanlig modell att det inte finns många referensbilder att jämföra den mot. https://www.chrono24.com/hublot/big-bang-aero-depeche-mode-limited--id4850500.htm
Fick förutom bilderna i annonsen även den bifogade på baksidan. Varit i kontakt med säljaren och erbjuder sig att även möta upp mig på flygplatsen om jag åker ditt personligen
 

Bilagor

  • IMG_9417.jpg
    IMG_9417.jpg
    89.7 KB · Visningar: 169

URsinne

Audemars
2-Faktor
Vad tror ni om tavlan/index? Ser att index kl. 15 är bytt. Har däremot aldrig sett en 12:a i denna stil. Någon som kan referens?
IMG_2938.JPG

IMG_2941.JPG

IMG_2937.JPG
Påminner i stilen om exportmodell till USA eller England. Är det guld? Skänklarna ser på bilden ut att vara genomnötta och guld på stål ser det heller inte ut som. Kan det tänkas stå gold filled i boettens innerlock? Exportmarknader höll sig ibland med egenproducerade boetter, speciellt i USA, möjligen också i England. Som exempelvis Jaeger LeCoultre/Le coultre.
Omegavisarna utan lysmassa kunde också stämma med USA eftersom vissa delar av amerikanska kundkretsen var mycket skeptisk till lysmassa och helst ville slippa den. Är det lysmassa i punkterna utanför index? Förutom index klockan 3 tror jag tavlan är original men är svårt att säga om visarna hänger ihop med tavlan. Gissar att de gör det, särskilt om det inte är lysmassa i punkterna från början eller om den blivit borttagen.

En exportmodell med en ägare vid namn Bertil. Men helst skulle man se insidan av baklocket för att veta. En Omega i grunden är det säkert.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Modifierar "En Omega i grunden är det säkert" till: det finns inget på bilden som säger mig att det skulle vara nåt "oäkta" påhitt. Tavleltexten ser sned ut men kanske skuggor på bilden som får det att se ut så möjligen... eller så är hela tavlan bucklad. Svårtolkade bilder.
 

Quaker68

Breitling
Bidrar med en klocka jag hittade i fyndlådan på stadsmissionen i Sätra.. 20 kr!
 

Bilagor

  • IMG_0212.JPG
    IMG_0212.JPG
    181.9 KB · Visningar: 351
  • IMG_0213.JPG
    IMG_0213.JPG
    130.5 KB · Visningar: 337
  • IMG_0214.JPG
    IMG_0214.JPG
    240.3 KB · Visningar: 332

Quaker68

Breitling
Din ironi gick nästan fram i all välmening... och vad då sälja?
Jag gav 20 kr för en skitkopia som jag tänkte visa.. inget mer.
Jag förstår att många nya lämnar forat när inlägg möts på detta sätt.

PS.
Henrik Schyffert hade i alla fall varit lite rolig också..
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Din ironi gick nästan fram i all välmening... och vad då sälja?
Jag gav 20 kr för en skitkopia som jag tänkte visa.. inget mer.
Jag förstår att många nya lämnar forat när inlägg möts på detta sätt.

PS.
Henrik Schyffert hade i alla fall varit lite rolig också..

Whoops.

Helt ärligt så var det absolut inte min mening att trampa på någon öm tå, så jag är inte säker på att min tanke alls gick fram.

Försökte bara göra mig lite lustig över att detta är en kommentar som ofta kläcks när folk lägger upp loppisfynd som faktiskt är värdefulla.
Med tanke på vilken tråd du valde att lägga upp bilden i så var jag dock ganska säker på att du var helt på det klara med vad det var för någon klocka.

En sak som förbryllar är dock att så många nya medlemmar verkar ha koll på att många nya medlemmar lämnar på grund av tonen.

Hur som helst.
Mea culpa.
 

Quaker68

Breitling
Ok, tack. Vad gäller forumlämnandet läste jag ett inlägg tidigare i veckan om just den hårda tonen, men jag kan ha missförstått. Tack för förklaringen.

Vad gäller klockan tror jag nog jag betalade för mycket även med 20 kr.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
-------------------------------------------------------------------------------
EDIT:
Har letat lite mer och det ser ut som att Deepsea faktiskt hade den fonten vid releasen 2008.
Se bild från Rolex: https://1.bp.blogspot.com/-sRCD3voJ...r6fwAe7HgCKgB/s1600/52_Rolex_Deepsea_2008.jpg

Ber om ursäkt för att jag tog upp er tid!

--------------------------------------------------------------------------------------------
Snubblade över en Rolex Deepsea på Instagram och kände direkt att något inte stämde. Förstorade upp bilden och "DEEPSEA" känns för tunt samt att "S" är fel font i både "DEEPSEA" och "SEA-DWELLER".

Håller ni med eller är jag ute och cyklar?

Bilden på Instagram:
IMG_4512.PNG


Bild från Rolex.com:
IMG_4514.PNG
 
Senast ändrad:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Topp