• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Fake eller?
IMG_1852.PNG
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Min fru letar klocka och hittade denna. Tycker inte att den känns helt 100. Vad säger ni?
Screenshot_2017-02-21-18-44-58.jpg
Screenshot_2017-02-21-18-44-44.jpg
Screenshot_2017-02-21-18-50-41.jpg

Svårt att säga - när bilderna är tagna med potatiskamera.
Men.
Jag hade nog hoppat... "Co-axial chronometer" känns lite stort, "Swiss made" verkar sitta annorlunda än på Omegas produktbilder, men framförallt så sitter datumvisningen annorlunda och sekundvisaren ser knasig ut.
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
Vad tror ni om denna Tudor? Modellen är helt obekant för mej, så när hag googlade på 7946, så var första träffen en replica-sida som hade exakt samma bilder i sin beskrivning...:eek:

Edit: ser nu att bilderna på replica-sidan har C24 stämpeln, så bilderna e helt klart stulna därifrån. Men vad tror ni om klockan på C24?

http://www.chrono24.se/tudor/oyster-prince--id4314883.htm
 
Senast ändrad:

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Gäss, var i Malmö.
Det var något företag som sålde den, sålde även bilar...
Kan nog hitta kontaktinformationen till dem om det önskas.

Hrm... Potentiella skumraskaffärer, m.a.o.
Ja - om du kan hitta något så är säkert killen som lade upp annonsen idag intresserad.

Märkligt att det var ett företag som sålde den (fast det är så klart inte säkert - kan ju varit någon som nyttjade deras namn). Det blir ju så uppenbart att något är knas om någonting säljs för under halva marknadsvärdet. Antingen stulet, fejk, eller rent bedrägeriförsök.
 

Blyfot

Cartier
Hrm... Potentiella skumraskaffärer, m.a.o.
Ja - om du kan hitta något så är säkert killen som lade upp annonsen idag intresserad.

Märkligt att det var ett företag som sålde den (fast det är så klart inte säkert - kan ju varit någon som nyttjade deras namn). Det blir ju så uppenbart att något är knas om någonting säljs för under halva marknadsvärdet. Antingen stulet, fejk, eller rent bedrägeriförsök.
Det stod att både box och cert fanns, dock vet jag inte om jag skall tro på det.
Tråkigt att sådant här händer, hoppas klockan hittas.
 
Senast ändrad:

chgeorg

Omega
Precis! Kommer även jag ihåg det men vet att han troligtvis bar en äkta Hublot ett tag så det är därför jag frågar :)
Kollade snabbt igenom hans instagram nu igen och han poserar ju med ett gäng rätt dyra klockor där rätt flitigt.. Dock kan jag inte uttala mig om de är äkta eller ej, men känns ju sådär om man blivit outad tidigare..
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Pratar vi om en deltagare ur finkulturprogrammet Ung och Bortskämd?
...då tvivlar jag starkt på att vederbörande skulle sitta inne på två klockor som utgör bättre delen av en miljon. Alldeles oavsett om han nu har ägt en äkta Hublot, eller ej.
 

moka

Omega
Vad säger experterna om denna Tag Heuer Hertitage Calibre 6 från 2013? Ser riktig ut i mina ögon, även när jag jämför den mot liknande jag provat i butiker men kan inte avgöra om den är äkta eller inte. Kommer utan certifikat / tags
IMG_5557.JPG IMG_5558.JPG IMG_5559.JPG IMG_5560.JPG IMG_5561.JPG IMG_5562.JPG IMG_5563.JPG
 
Topp