• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Min grabb rotade fram den här ur farmors byrå. Facon bacon?

IMG_3022.jpg

IMG_3023.jpg
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Min fru letar klocka och hittade denna. Tycker inte att den känns helt 100. Vad säger ni?
Screenshot_2017-02-21-18-44-58.jpg
Screenshot_2017-02-21-18-44-44.jpg
Screenshot_2017-02-21-18-50-41.jpg

Ser inte bra ut! Finish e katastrof (vilket kan bero på skitkamera) och typsnitt på datum ser "sådär" ut.
Men denna har väl öppen baksida? Så det är väl rätt lätt att kika urverk och avgöra...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Min grabb rotade fram den här ur farmors byrå. Facon bacon?

IMG_3022.jpg

IMG_3023.jpg


Det första jag reagerar på är gravyren på låset, ser väldigt billigt ut ifall man jämför på liknade Constellations! Sen tycker jag länken ser lite cheap ut... En vass kniv och du kan öppna boettlocket, då får du ju svar garanterat om den är äkta.
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Tänkte lyxa till det så här mot helgen å beställde en ny T-shirt som jag tänkte glida in med på nått finare disco på Stureplan eller vad ni ungdååmar kallar det nu för tiden? (den lokala alkis pizzan på värmländska) å Ja vad tror ni? Sitter den bra? Är den The real deal??
_20170309_230647.JPG
 
Tänkte lyxa till det så här mot helgen å beställde en ny T-shirt som jag tänkte glida in med på nått finare disco på Stureplan eller vad ni ungdååmar kallar det nu för tiden? (den lokala alkis pizzan på värmländska) å Ja vad tror ni? Sitter den bra? Är den The real deal??
_20170309_230647.JPG
Jag säger äkta. Krokodilen är åt rätt håll vilket den inte brukar vara på fakes.:D
 

JohanHLM

Rolex
Är inte intresserad men även om pantbanken är värdelösa på att beskriva sina klockor känns det som att de sällan säljer något som inte korrekt. Finns denna Hiblot verkligen men svart boett, vit keramik och vit tavla? Visst är det väll antingen helvitt eller helsvart som gäller? Kan förvisso vara någon typ av hopplock. Ser även utan att vara någon typ av spricka vid skruvhålet.
https://www.pantbanken.se/auktioner...=0&kontor=&sortering=f_id desc&listposition=0
IMG_0681.JPG
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Blyfot

Cartier
Är han på riktigt?
3.000kr värdetapp över 5 år??
Visst att guldpriset kanske stigit sedan dess, men priset för 27 gram är ju knappast i närheten av 35.000kr. Och det faktiska guldvärdet är nog ungefär vad man behöver lägga priset på för att bli av med ett sånt här åbäke.
Dessutom skriver killen att det är en "Rolex" ring och försöker antagligen ta ut pengar för varumärket även om den uppenbarligen är fejk efter man googlat runt ett tag :banghead: Har stackaren betalar 38 000 för skräpet tycker jag verkligen synd om honom..
 

KlasK

Cartier
2-Faktor
Tänkte lyxa till det så här mot helgen å beställde en ny T-shirt som jag tänkte glida in med på nått finare disco på Stureplan eller vad ni ungdååmar kallar det nu för tiden? (den lokala alkis pizzan på värmländska) å Ja vad tror ni? Sitter den bra? Är den The real deal??
_20170309_230647.JPG
Vad jag vet brukar krokodiler vara större och gillar inte och bli fasttejpade :)
 

ScubaKing

Audemars
Kan någon ge mig en hint om denna klocka och äktheten på den? Jag kan för lite om Rolex för att kunna avgöra detta. Den är ju lite härgad och lumen verkar ha släppt samt lysdiodern klockan 12. Tack på förhand.

17328019_185237121978417_1676849160_n.jpg
17328153_185237251978404_1166359285_n.jpg
17354802_185237138645082_1172319959_n.jpg
17360717_185237168645079_831642983_n.jpg
17361203_185237108645085_729002100_n.jpg
17361448_185237155311747_773505932_n.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Är du 100%? Du har ju sålt en rolexsub på köp&sälj = utgår från att du trollar.

Utgå aldrig från någonting. Och du bör börja hänga på Flashback med din otrevliga stil. Jag är ju knappast den första som nämner det.

Hajar du inte när många nämner det eller vad är det frågan om?! Tillför du något här överhuvud taget utöver en dålig stämning.

Sådana som dig är alltid likadana, jävligt stöddiga gömda bakom en skärm, men när man möter er i verkligheten så är ni tysta som möss och kryper omkring utan att säga ett ord till någon.

Sådana som dig drar ner forumet, oavsett hur många poster du har! Det är precis sådant här som gör att folk tvekar att fråga om saker.

Ja jag har sålt en Rolex sub tidigare. Jag såg inte om denna var fake direkt nej, inte till 100% och jag var tvungen att vara 100% säker då det inte var min klocka!

Du är numera på min permanenta shitlist!
 
Senast ändrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Utgå aldrig från någonting. Och du bör börja hänga på Flashback med din otrevliga stil. Jag är ju knappast den första som nämner det.

Hajar du inte när många nämner det eller vad är det frågan om?! Tillför du något här överhuvud taget utöver en dålig stämning.

Sådana som dig är alltid likadana, jävligt stöddiga gömda bakom en skärm, men när man möter er i verkligheten så är ni tysta som möss och kryper omkring utan att säga ett ord till någon.

Sådana som dig drar ner forumet, oavsett hur många poster du har! Det är precis sådant här som gör att folk tvekar att fråga om saker.

Ja jag har sålt en Rolex sub tidigare. Jag såg inte om denna var fake direkt nej, inte till 100% och jag var tvungen att vara 100% säker då det inte var min klocka!

Du är numera på min permanenta shitlist!
e31.jpg
 

ScubaKing

Audemars

Så jävla trött på den snubben bara, alltid kaxig och otrevlig och kommer aldrig med något vettigt. Han personifierar allt som är dåligt med klocksnack! Samma sak varje gång, otrevliga och överlägsna svar både till nybörjare och andra på forumet.

Och vad jag skrev är helt sant, jag känner verkligen till typen. Stora bakom en datorskärm hemma i den trygga lägenheten. Du ska inte tro att personer som honom skulle våga använda samma ton om han möter folk i den verkliga världen utanför klocksnack!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Utgå aldrig från någonting. Och du bör börja hänga på Flashback med din otrevliga stil. Jag är ju knappast den första som nämner det.

Hajar du inte när många nämner det eller vad är det frågan om?! Tillför du något här överhuvud taget utöver en dålig stämning.

Sådana som dig är alltid likadana, jävligt stöddiga gömda bakom en skärm, men när man möter er i verkligheten så är ni tysta som möss och kryper omkring utan att säga ett ord till någon.

Sådana som dig drar ner forumet, oavsett hur många poster du har! Det är precis sådant här som gör att folk tvekar att fråga om saker.

Ja jag har sålt en Rolex sub tidigare. Jag såg inte om denna var fake direkt nej, inte till 100% och jag var tvungen att vara 100% säker då det inte var min klocka!

Du är numera på min permanenta shitlist!
Så du menar på fullaste allvar att du kan svara på andra rolexklockor i den här tråden - som dessutom är SJUKT mycket svårare att bedöma... men inte denna uppenbart falska?

Är det konstigt att jag undrar ifall du trollar? :)

IMG_2751.PNG



IMG_2752.PNG
 
Topp